واکسیناسیون کووید خطر ابتلا به میوکاردیت را 15 برابر کاهش می‌دهد

طبق مطالعه اخیر دانشمندان کالج پزشکی پن استیت، خطر ابتلا به میوکاردیت ( التهاب عضله قلب ) در مبتلایان به عفونت کووید، 15 برابر بیشتر از کسانی است که واکسن تزریق کرده اند.

طبق مطالعه اخیر دانشمندان کالج پزشکی پن استیت، خطر ابتلا به میوکاردیت ( التهاب عضله قلب ) در مبتلایان به عفونت کووید، 15 برابر بیشتر از کسانی است که واکسن تزریق کرده اند.

به گزارش تک ناک، بیماران مبتلا به التهاب عضله قلب بسته به سلامت قلبی عروقی فعلی، شدت التهاب و سایر عوامل از علائم مختلفی رنج می‌برند. آنها اغلب درد قفسه سینه، تنگی نفس یا ضربان قلب نامنظم را تجربه می‌کنند و در موارد شدید، میوکاردیت می‌تواند منجر به نارسایی قلبی و مرگ شود.

میوکاردیت که به عنوان کاردیومیوپاتی التهابی نیز شناخته می‌شود، التهاب عضله قلب است. این بیماری توسط سیستم ایمنی بدن در پاسخ به عفونت یا محرک دیگری مانند واکسن، واکنش به دارو یا قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین ایجاد می‌شود.

دکتر ناویا وولتی گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که خطر ابتلا به میوکاردیت در اثر ابتلا به کووید-19 بسیار بیشتر از دریافت واکسن است. با حرکت رو به جلو، نظارت بر اثرات بالقوه درازمدت در افرادی که به میوکاردیت مبتلا می‌شوند، مهم خواهد بود.
میوکاردیت یکی از از عوارض عفونتSARS-CoV-2 ویروسی است که باعث بیماری کووید-19 می‌شود. اگرچه نشان داده شده است که واکسن ها علائم شدید کووید-19 را کاهش می‌دهند، عوارض قلبی با واکسیناسیون mRNA کووید-19 مرتبط است ، به ویژه میوکاردیت در پسران نوجوان. با این حال، تاکنون، مطالعات بزرگ خطر نسبی میوکاردیت ناشی از واکسن‌ها وعفونت‌ها را با جزئیات مشخص نکرده بودند.
تیم ایالت پن بزرگترین مطالعه تا به امروز را در مورد خطر ابتلا به میوکاردیت در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا در مقابل تجربه التهاب پس از واکسیناسیون کووید-19 انجام داد. محققان بیماران مبتلا به کووید-19 – واکسینه شده و واکسینه نشده را با افراد بدون ویروس مقایسه کردند. آنها دریافتند که خطر ابتلا به میوکاردیت در بیماران کووید-19، بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون، 15 برابر بیشتر از افرادی است که به این ویروس مبتلا نشده‌اند.
سپس، محققان به طور جداگانه میزان میوکاردیت را در افرادی که واکسن دریافت کرده بودند با افراد واکسینه نشده مقایسه کردند. بر اساس یافته‌ها، میزان میوکاردیت در افرادی که علیه کووید-19 واکسینه شده‌اند، تنها دو برابر بیشتر از افراد واکسینه نشده است.
بر اساس تمام یافته‌ها، محققان به این نتیجه رسیدند که خطر میوکاردیت ناشی از ابتلا به کووید-19 هفت برابر بیشتر از خطر مربوط به واکسن‌ها است.
دانشمندان یک مرور سیستماتیک و متا آنالیز از 22 مطالعه منتشر شده در سراسر جهان را از دسامبر 2019 تا می 2022 انجام دادند. این مطالعات شامل نزدیک به 58 میلیون بیمار بود که عوارض قلبی را گزارش کرده بودند و به یکی از دو گروه تعلق داشتند. 55.5 میلیونی که علیه کووید-19 واکسینه شده بودند. در مقایسه با افرادی که واکسینه نشده‌اند (گروه واکسیناسیون)، و 2.5 میلیون نفری که به ویروس مبتلا شده اند با کسانی که به ویروس مبتلا نشده اند (گروه کووید-19) مقایسه شدند.
در گروه واکسیناسیون، تیم تحقیقاتی به طور جداگانه خطر ابتلا به میوکاردیت را برای واکسن‌های مختلف کووید-19، از جمله mRNA(فایزر و مدرنا)، نوواکس، آسترازنکا، و جانسون و جانسون مقایسه کردند. میانگین سنی جمعیت مورد مطالعه 49 سال بود. 49 درصد مرد بودند و میانگین زمان پیگیری پس از عفونت یا واکسیناسیون کووید-19، 28 روز بود.
محققان دریافتند که در میان افرادی که پس از دریافت واکسن یا ابتلا به کووید-19 مبتلا به میوکاردیت تشخیص داده شدند، اکثریت (61درصد) مرد بودند. از بیماران مبتلا به میوکاردیت در هر دو گروه واکسیناسیون و کووید-19، 1.07 درصد در بیمارستان بستری شدند و 0.015 درصد فوت کردند.
دکتر پدی سنتونگو نویسنده اصلی این مطالعه و یک پزشک مقیم در بخش پزشکی مرکز میلتون اس. هرشی در ایالت پن گفت: عفونت کووید-19 و واکسن‌های مرتبط هر دو خطر ابتلا به میوکاردیت را به همراه دارند. با این حال، خطر نسبی التهاب قلب ناشی از عفونت COVID-19 به طور قابل‌توجهی بیشتر از خطر ناشی از واکسن‌ها است. ما امیدواریم که یافته‌های ما به کاهش تردید در مورد واکسن و افزایش جذب واکسن کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.