گلایه کاربران از بازطراحی File Explorer در ویندوز 11

مایکروسافت قصد دارد با عرضه یک بروزرسانی در انتهای امسال ویژگی جدیدی را برای ویندوز 11 عرضه کند امابه نظر می رسد برخی از این بروزرسانی ها با مشکلات عدیده ای همراه باشد.

به گزارش تکناک، علاوه بر برخی از ویژگی‌های جذاب مانند پشتیبانی از فرمت RAR ، بهبودهای Ink ، ویندوز 11 نسخه 23H2  با معرفی File Explorer با طراحی مجدد، ویژگی Gallery، مدیریت تب بهبود یافته، عناصر رابط کاربری مدرن شده، ادغام بهتر OneDrive و بسیاری دیگر، بهبودهای بسیاری را به این سیستم عامل خواهد آورد.

این بروزرسانی در حال حاضر برای آزمایش در کانال بتا در دسترس است، به این معنی که عرضه آن نزدیک است. با این حال، یک مشکل بزرگ با File Explorer با طراحی مجدد وجود دارد.

به بیان بهتر باید گفت که File Explorer آینده ویندوز11 سرعت خوبی ندارد. در واقع، کاربران حتی در صورت اجرای بروزرسانی بر روی سخت‌افزارهای پشتیبانی شده، ممکن است با کاهش شدید عملکرد مواجه شوند.

گوستاو مونس نشان داده است که استفاده از File Explorer جدید در Surface Go 2، ارزان‌ترین تبلت سازگار با ویندوز11 مایکروسافت، با مشکلاتی همراه است. بخش جالب (اگرچه لود شدن File Explorer به مدت 15 ثانیه چیز خنده‌داری نیست) این است که Surface Duo اصلی، یک دستگاه که برای اجرای سیستم عامل دسکتاپ طراحی نشده، در مدیریت File Explorer با طراحی مجدد بهتر عمل می‌کند. البته به صورت سریع عمل نمی‌کند، اما تفاوت همچنان ناراحت‌کننده است.

البته، حق دارید بگویید که از یک تبلت با پردازنده اینتل ورودی، 4 گیگابایت رم و حافظه eMMC کند، انتظار زیادی نداشته باشید. مشکل این است که حتی در سخت‌افزارهای قابل اطمینان‌تر، File Explorer جدید با طراحی مجدد کند عمل می‌کند.

فلوریان یک MVP ویندوز اینسایدر، ادعا می‌کند که کامپیوتر دسکتاپش با پردازنده اینتل Core i5-7600K و 16 گیگابایت رم، 21 ثانیه زمان برای راه‌اندازی File Explorer را می‌طلبد.

اگرچه آنقدرها هم شدید نیست، اما شرایط مشابهی در لپتاپ HP Pavilion x360 با پردازنده اینتل Core i3 نسل 11 و کامپیوتر دسکتاپ با Ryzen 5 2600 به وجود می‌آید. یک کاربر ناراحت می‌گوید که File Explorer با طراحی مجدد در یک سیستم با Ryzen 3400G و 16 گیگابایت رم “تقریباً غیرقابل استفاده است” و مرکز بازخورد پر از شکایات مشابه است.

ارتقای فایل اکسپلورر به WinAppSDK، به مایکروسافت اجازه داد که ویژگی‌های جدیدی را پیاده‌سازی کرده و سازگاری را بهبود دهد، اما عملکرد آن به طرز قابل توجهی از بین رفته است. ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که توسعه‌دهندگان در مدت چند ماه باقیمانده تا انتشار ویندوز11 نسخه 23H2  ، وضعیت را بهبود دهند. اگر نه، بسیاری از کاربران مجبور خواهند بود تا به نسخه 22H2  وفادار بمانند تا وقتی که وضعیت به طور قابل توجهی بهتر شود یا حتی در ویندوز 10 باقی بمانند، زیرا مطالعه اخیر نشان داد که ویندوز 10 به طور قابل توجهی سریعتر از ویندوز11 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.