آیا گلکسی S23 سامسونگ مجهز به تراشه Snapdragon شده است؟

گلکسی S23 سامسونگ Snapdragon

کوالکام در حالی به استفاده از تراشه Snapdragon در سری گلکسی S23 سامسونگ اشاره‌کرده‌ است که سامسونگ خود در اینباره همچنان سکوت اختیار کرده است.

به گزارش تکناک، اکنون بنچمارک‌های موجود نشان‌دهنده استفاده سامسونگ از Snapdragon SoC برای نسل بعدی گوشی‌های هوشمند رده بالای خود در اروپا است.

با جستجوی شماره مدل گلکسی S23 اولترا در پایگاه داده Geekbench ، نه تنها نسخه آمریکایی آن با پسوند “U” با شماره مدل SM-S918، دیده می شود بلکه مدل اروپایی آن با پسوند “B” نیز قابل مشاهده است.

برای گلکسی  S22، GeekBench یک مدل Exynos SoC جداگانه داشت. با این حال، دستگاه سامسونگی با Exynos SoC درGeekbench ، به عنوان پلتفرم نسخه اروپایی گلکسی S23 اولترا فهرست نشده‌است. برای طرفداران گلکسی در اروپا، این یک مساله بسیار خوب است. پردازنده های پرچمدار Snapdragon بهتر از Exynos  هستند و این مساله که سامسونگ فقط از تراشه های اسنپدراگون برای مدل های آمریکایی و چینی استفاده می‌کرد، در حال تغییر است.

گلکسی S23 سامسونگ Snapdragon
گلکسی S23 سامسونگ Snapdragon

Exynos 2200  در گلکسی S22 توانایی رقابت با Snapdragon 8 نسل 1 را داشت و انتقاد‌ی درباره بهره‌وری انرژی و گرمای بیش از حد متفاوت آنها وجود نداشت. از سوی دیگر، Snapdragon 8 نسل 2 باید عملکرد مناسبی را در اروپا تضمین کند.

گلکسی S23 سامسونگ می تواند یک نوع CPU و GPU ویژه‌ی سریع داشته باشد

در همین حال، سامسونگ ممکن است به‌طور جدی عدم استفاده از SoC های خود را در نظر بگیرد.  Geekbench، حداکثر ساعت پردازنده Snapdragon 8 نسل ۲ در S23 اولترا را 3.36 گیگاهرتز تعیین کرده است. این یک افزایش جزئی در مقایسه با حداکثر نرخ سرعت 3.2 گیگاهرتز اعلامی در مراسم رونمایی از Snapdragon 8  نسل 2 است. شواهد نشان‌دهنده وجود این “ویژگی افزوده” نیز در یک دستگاه جدید در فهرست پایگاه داده معیار از Vivo است.

دستگاه Vivo همچنین از Snapdragon 8 نسل ۲ استفاده می کند. با این حال، بالاترین سرعت هسته تنها به حداکثر 3.2 گیگاهرتز خواهد رسید.

گزارش جدید ادعا دارد که پردازنده گرافیکی گلکسی S23  نیز از قابلیت افزایش کارکرد برخوردار خواهد بود. این گزارش نشان دهنده افزایش عملکرد پردازنده گرافیکی از 680 مگاهرتز به 719 مگاهرتز است. در حال حاضر، نمی توان از تغییر نام این تراشه خبری داد، اما به طور قطع، کوالکام و TSMC راهی برای افزایش عملکرد این تراشه پیدا کرده‌اند. در حال حاضر از اینکه این نسخه برخوردار از افزایش کارکرد، در انحصار گلکسی S23 خواهد بود یا نه اطلاعاتی در دست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.