گوشی XPERIA 5 V سونی معرفی شد

سونی پرچمدار کوچک جدید خود به نام XPERIA 5 V  را معرفی کرد. این گوشی دارای یک سیستم دوربین به‌روزرسانی شده است که واحد تله‌فوتو را کنار گذاشته و به جای آن یک سنسور اصلی بسیار بزرگتر را به دست می‌آورد.

به گزارش تکناک،  XPERIA 5 V ویژگی‌های معمول خود، از جمله صفحه نمایش OLED با نسبت تصویر 21:9 به ابعاد 6.1 اینچ و رزولوشن FHD+ با فرکانس به روزرسانی 120 هرتز و بلندگوهای استریو به جلو برای تجربه صوتی و تصویری فراگیر را حفظ می‌کند.

در داخل، SONY XPERIA 5 V را با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل دوم جدید، همراه با 8 گیگابایت حافظه RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا از طریق یک شیار کارت microSD، مجهز کرده است.

نکته قابل توجه در دنیای امروز این است که جک هدفون 3.5 میلی‌متری توانسته است یک سال دیگر همچنان جایگاه خود را حفظ کند. بنابراین ساخت Xperia 5 V در این زمینه یک یافته نادر است.

با چرخش به تنظیمات دوربین عقب، سونی با انتقال از تنظیمات دوربین سه گانه به دوربین دوتایی تغییر قابل توجهی ایجاد کرده است. با این حال، سنسور اصلی اکنون با دقت ۵۲ مگاپیکسل و اندازه ۱/۱.۳۵ اینچ، مشابه  Xperia 1 V، بهبود یافته است. این سنسور، تصاویر پیش‌فرض ۱۲ مگاپیکسل با فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر را ارائه می‌دهد و حتی گزینه بزرگنمایی ۲ برابر (معادل ۴۸ میلی‌متر) نوربندی بهتری نسبت به دوربین تله‌فوتو Xperia 5 IV ارائه می‌دهد.

دوربین دوم، دوربین فوق‌گسترده ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۲.۵ اینچ و فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متر است که توانایی فوکوس دوپیکسلی را فراهم می‌کند. سلفی‌ها توسط دوربین جلویی ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۲.۹ اینچ انجام می‌شود.

علیرغم این پیشرفت ها، این گوشی به لطف صفحه نمایش 6.1 اینچی و نسبت تصویر بلند، اندازه جمع و جور خود را حفظ می کند. این امر آن را به یک دستگاه کوچک و لطیف در بازاری از پرچمداران کوچکتر تبدیل می‌کند. با رقابت با محصولاتی مانند گلکسی S23 سامسونگ و آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو آینده اپل، Xperia 5 V با یک مبارزه سخت روبرو است.

ظرفیت باتری باقی مانده در حد ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است، اما سونی به دلیل پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل دوم بهبود یافته، قدرت ماندگاری بهتری را اعلام می‌کند. با یک شارژر ۳۰ وات که جداگانه به فروش می‌رسد، می‌توانید در فقط ۳۰ دقیقه به ۵۰٪ شارژ باتری دست یابید.

منتظر می‌مانیم تا  Xperia 5 V  در اواخر سپتامبر با قیمت ۹۹۹ یورو / ۸۴۹ پوند وارد بازار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.