گوگل اسکنر عنبیه چشم در پیکسل 2 را عرضه کرد

گوگل مانند هر سازنده سخت‌افزار دیگری، ایده‌های زیادی را قبل از محصول نهایی انجام می‌دهد و یکی از این کاوش‌ها قرار دادن یک اسکنر عنبیه روی پیکسل ۲ است.

گوگل مانند هر سازنده سخت‌افزار دیگری، ایده‌های زیادی را قبل از محصول نهایی انجام می‌دهد و یکی از این کاوش‌ها قرار دادن یک اسکنر عنبیه چشم روی پیکسل ۲ است.

به گزارش تکناک، در مطلبی که دیروز توسط Internal Archive در توییتر به اشتراک گذاشته شد، نمونه اولیه Pixel 2 را می بینیم که توسط برچسب ها و بارکدهای شناسایی مختلف مشهود است. با این حال، قسمت پشتی که با الگوهای مختلف حکاکی شده است، نشانه گویاتر این است که این یک واحد اولیه گوگل است.

به نظر می رسد یک پیکسل 2 معمولی باشد، اما دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در سمت چپ با «دوربین جلویی با فیلتر IR» جایگزین شده است. در همین حال، یک LED IR به همراه یک برش در سمت دیگر قرار داده شده است. این دستگاه با برنامه دوربین دارای نمای IR به AOSP بوت می شود. جالب اینجاست که کلید تنظیمات سریع چراغ قوه فلاش IR را فعال می کند.

یک برنامه اسکنر عنبیه چشم به شما امکان می‌دهد «تأیید» (test) و «ثبت‌نام» (register) عنبیه‌های خود را با یک رابط کاربری که شامل قرار دادن چشم‌هایتان در دو دایره «اینجا نگاه کنید» را ثبت کنید.

همانطور که گفتیم، گوگل ایده های زیادی را آزمایش می کند و به نظر می رسد این ایده بسیار دور از اجرا باشد. یعنی، اسکنر عنبیه را به جای سخت افزاری که به طور خاص برای آن ساخته شده است در یک طراحی موجود قرار می دهد ( دوربین جلو را در این فرآیند حذف می کند ) ، که بدون شک حداقل نیاز به طراحی مجدد دارد حتی اگر این تغییرات در یک بدنه کاملاً جدید نباشد.

پیکسل 4 نشان می‌دهد که گوگل در نهایت قفل‌گشایی با چهره Soli را انتخاب کرده است و پیکسل 7 از دوربینی با قابلیت تشخیص عمق استفاده می‌کند. در همین حال، مراکز داده گوگل از اسکن عنبیه درجه تجاری ( همراه با نشان های کارمند) برای ورود به ساختمان و عبور از لابی استفاده می کنند.

سامسونگ اسکن عنبیه چشم را با گلکسی اس 8 در سال 2017 معرفی کرد  همان سالی که پیکسل 2 و 2 XL انجام شد:

الگوهای موجود در عنبیه های شما منحصر به شما هستند و تقریبا غیرممکن است که تکرار شوند، به این معنی که احراز هویت عنبیه یکی از ایمن ترین راه ها برای قفل نگه داشتن گوشی و خصوصی بودن محتویات است.

این فرآیند شامل نگه داشتن گلکسی اس 8 یا اس 8 پلاس در برابر چشمان خود و تراز کردن عنبیه با دایره های دوقلو روی صفحه برای اسکن عنبیه است. ولی  مردم راهی برای دور زدن آن پیدا کردند.

در همین حال، یک سال بعد با گلکسی اس 9، سامسونگ عنبیه و تشخیص چهره را در یک روش باز کردن قفل به نام «اسکن هوشمند» ترکیب کرد.

این اسکن هوشمند شامل مراحل زیر است:

محیط کم نور: اسکن عنبیه در صورتی که چهره قابل تشخیص نباشد فعال می شود.

محیط با نور زیاد: اگر عنبیه تشخیص داده نشود، اسکن صورت فعال می شود.

لطفا توجه داشته باشید: برای پرداخت یا خدمات مالی، ابتدا اسکن عنبیه و سپس اسکن چهره برای جلوگیری از جعل فعال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.