هدفگذاری گوگل برای بالا بردن سرعت بروزرسانی‌های اندروید

گوگل بروزرسانی اندروید

به تازگی نسخه جدیدی از اندروید  توسط گوگل منتشر شده است که گوشی های پیکسل را قادر به بروزرسانی تا دو برابر سریعتر می‌کند.

به گزارش تکناک، بروزرسانی‌ سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید که گاهی زمان زیادی می‌برد، در حال تغییر است.

در این راستا برای اولین بار شاهد تغییرات در دستگاه‌های پیکسل‌ خواهیم بود، که پیش از همه از این پیشرفت در فناوری “Over the Air” (OTA) سود خواهند برد.

میشل رحمان کارشناس حوزه موبایل در 30 نوامبر در توییتی این موضوع را فاش کرد. او گفت یک سری تغییرات جدید به سرعت بروزرسانی OTA  برای دستگاه هایی با استفاده از پارتیشن های مجازی A/B برای فشرده‌سازی ، کمک می کند.

طبق پروژه منبع باز اندروید، دو وصله وجود دارد که پردازش دسته ای ویا پردازش همزمان داده ها را امکان پذیر می کند. این پیشرفت جدید به لطف تکنیک بروزرسانی یکپارچه به دست آمده است.

گوگل در حال کار بر روی سریع‌تر کردن به‌روزرسانی‌های OTA است. مجموعه جدیدی از وصله ها به AOSP ارسال شده است که OTA ها را در دستگاه هایی که از A/B مجازی با مکانیزم به روز رسانی فشرده سازی استفاده می کنند، سرعت می بخشد. در مجموع، این پیشرفت‌ها زمان نصب کامل OTA را از 23 دقیقه به 13 دقیقه کاهش میدهد!

این تغییرات موجب کاهش مدت زمان نصب OTA کامل 2.2 گیگابایتی از 23 دقیقه به حدود 13 دقیقه در پیکسل ۶ پرو شد. سرعت افزایشی OTA موجب کاهش زمان دانلود حجم 376 مگابایتی از 22 دقیقه، به 16 دقیقه می‌شود. در عین حال وصله دوم امکان استفاده از دو رشته را برای فشرده‌سازی سریع‌تر عکس‌ها فراهم می‌کند. اولین وصله از عملیات دسته ای COW (کپی در نوشتن) در یک خوشه پشتیبانی می کند.

این نسخه جدید اندروید از این مکانیزم پارتیشن بندی A/B برای عملکرد خود استفاده می کند. در حین بروزشدن سیستم عامل روی دیسک دوم در پس زمینه، کاربر همچنان می تواند از گوشی هوشمند خود با یک سیستم عامل کاربردی روی پارتیشن دیگر استفاده کند. پس از آن، فرایند انتقال به طور یکپارچه و تنها با یک راه اندازی مجدد کامل می‌شود.

این فناوری برای اولین بار با اندروید Nougat 7.0 در دسترس قرار گرفت. با این وجود، علی رغم مزایای آن، هنوز همه شرکت ها آن را نپذیرفته اند. در حالی که سامسونگ ممکن است این کار را با رابط کاربری سفارشی One UI 6 خود انجام دهد. این احتمال وجود دارد که شرکت های دیگر نیز در آینده نزدیک از این روند پیروی کنند. اگرچه هیچ چیزی به طور رسمی اعلام نشده است، اما گوگل قصد دارد پشتیبانی از مجازی سازی A/B را در هر دستگاه جدیدی که اندروید 13 را اجرا می کند، الزامی کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.