ترفند جالب مایکروسافت برای قاپیدن کاربران گوگل!

مایکروسافت با نمایش تبلیغات در نوار آدرس مرورگر Edge بر روی سایت گوگل بارد، کاربران را به امتحان ربات چت Bing ترغیب می‌کند.

مایکروسافت با نمایش تبلیغات در نوار آدرس مرورگر اج بر روی سایت گوگل بارد، کاربران را به امتحان ربات چت بینگ خود و پیوستن به آن ترغیب می‌کند.

به گزارش تکناک، به گفته ویتور دو لوکا، یک توسعه‌دهنده و کاربر توییتر، در نسخه جدید توسعه‌دهندگان مرورگر اج، تبلیغات بینگ همراه با URL گوگل بارد نشان داده می‌شود. همچنین، این تبلیغات در نسخه فعلی Edge برای سیستم‌عامل‌های مک (نسخه ۱۱۴.۰.۱۸۰۷.۱) و ویندوز نیز نمایش داده می‌شوند.

همانطور که وبسایت The Verge اشاره کرده است، در صفحه bard.google.com و هنگام استفاده از مرورگر Edge، کاربران یک اسلاید متحرک جدید را خواهند دید که پیام “پاسخ ها را با Bing جدید مجهز به هوش مصنوعی در گوشه سمت راست بالای نوار آدرس مقایسه کنید” را نمایش می‌دهد. سپس متن به سمت راست جابجا می‌شود و آیکون Bing ظاهر می‌شود. با کلیک بر روی آیکون Bing، نسخه جدید تقسیم صفحه مرورگر Edge فعال می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از هوش مصنوعی Bing و گوگل بارد، پاسخ‌ها را مقایسه کنند.


به گزارش وب‌سایت Neowin، همچنین در کانال Canary در Microsoft Edge نیز بنر تبلیغاتی مشاهده شده است.

تبلیغات هوش مصنوعی بینگ برای مایکروسافت تازگی ندارد. از سال‌ها قبل، کاربران بینگ در  بخش جستجوی گوگل کروم، بنری را در بالای نتایج جستجو مشاهده می‌کنند که به معرفی Edge اختصاص داده شده است. این بنر حاوی عبارت زیر است: ” Microsoft Edge با استفاده از همان فناوری منبع باز Google Chrome، بهترین سازگاری با وب و افزونه ها را در دسته‌بندی خود ارائه می‌دهد”.

در فوریه امسال، مایکروسافت به طور مختصر تبلیغات خود را حتی بیشتر هم کرد و دو تبلیغ را در وب سایت گوگل کروم قرار داد و سپس به سرعت آن‌ها را حذف کرد. اولین تبلیغ یک پنجره کوچک بود که کاربران را به استفاده از Microsoft Edge تشویق می‌کرد، در حالی که تبلیغ بزرگتر دوم هنگام شروع دانلود کروم نمایش داده می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.