گوگل دسترسی های جدید را به گوشی اندرویدی شما می آورد

گوگل در حال ارائه تعدادی ویژگی دسترسی جدید از جمله قابلیت استفاده از Action Blocks به عنوان میانبرهای Assistant Routine روی صفحه اصلی اندرویدی شما است.

به گزارش تکناک، شما از امروز، با رفتن به Assistant Settings > Routines، می‌توانید یکی را انتخاب کرده و آن را به عنوان یک میانبر به اندازه آیکون برنامه به صفحه اصلی خود اضافه کنید تا ماکرو را راه‌اندازی کند.

Google (American multinational technology company) به زودی به شما اجازه می‌دهد تا Routines را به صورت ویجت‌های ” گوشه گرد” یا “مستطیل‌” سفارشی در صفحه اصلی خود نمایش دهید، همچنین هنوز از میانبر آیکون قدیمی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر قابلیت تغییر اندازه، این ویجت‌های Assistant Routine گوگل از تصاویر و متن سفارشی بدون نیاز به دانلود برنامه Action Blocks اختصاصی پشتیبانی می‌کنند.

تحقیقات نشان داده‌اند که این سفارشی‌سازی، به ویژه برای افراد با تفاوت‌های شناختی و معلولیت‌ها مفید است و امیدواریم که این امکان، کاربردی بودن Assistant Routines را به افراد بیشتری برساند.

در سال گذشته، Google Maps Live View امکان جستجوی مکان‌های نزدیک مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی و دستگاه‌های خودپرداز را در رابط کاربری AR اضافه کرد. این ویژگی در شهرهای انتخابی در دسترس است و از امروز پشتیبانی از صفحه خوان بر روی iOS اضافه شده است و به زودی در طول امسال برای اندروید نیز قابل استفاده خواهد بود.

اگر صفحه خوان شما فعال باشد، بازخورد صوتی از مکان‌های اطراف شما با اطلاعات مفیدی مانند نام و دسته‌بندی مکان و فاصله آن ارائه خواهد شد.

لیست‌های کسب و کار Google Maps و Search پشتیبانی از “ویژگی هویت جدید برای جامعه معلولین” را دریافت می‌کنند.

Google Maps در حال ایجاد مسیرهای پیاده روی قابل دسترسی با ویلچر است. این مسیرها برای “افرادی که با چمدان یا کالسکه سفر می‌کنند” نیز مفید خواهند بود. این ویژگی “به صورت جهانی در iOS و اندروید هر کجا که داده‌ای موجود باشد” در دسترس خواهد بود.

به همین ترتیب، اطلاعات دسترسی به ویلچر در برنامه‌های Android Auto و Automotive برای یافتن ورودی‌های بدون پله و همچنین مکان‌هایی که دارای پارکینگ، صندلی، و سرویس‌های بهداشتی قابل دسترس هستند ظاهر می‌شود. برای این کار به دنبال نماد ویلچر در کنار نتایج جستجو بگردید.

کروم روی دسکتاپ از قبل می‌تواند “اشتباهات تایپی URL را شناسایی کند و براساس اصلاحات، وب‌سایت‌هایی را پیشنهاد کند.” این ویژگی به ویژه برای افرادی با “دیسلکسی نارسایی در خواندن و نوشتن، زبان آموزان و هر کسی که ممکن است اشتباه تایپی داشته باشد” طراحی شده است.

در نهایت، برنامه جدید Magnifier برای تلفن های پیکسل است که گوگل آن را با همکاری موسسه ملی سلطنتی افراد نابینا و فدراسیون ملی نابینایان طراحی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.