گوگل سرانجام پاک‌شدن فایل‌ها از Google Drive را تأیید کرد

گوگل درایو

شرکت گوگل سرانجام بروز مشکل در Google Drive و ازدست‌رفتن اطلاعات کاربران را تأیید کرد؛ اما هنوز راه‌حل قطعی برای آن ارائه نکرده است.

به‌گزارش تک‌ناک، چندی پیش بسیاری از کاربران Google Drive از‌دست‌دادن فایل‌های خود را گزارش کردند و در‌حال‌حاضر، راهی برای دسترسی به آن‌ها ندارند. حالا گوگل سرانجام به این مشکل کاربران پاسخ داده است. بااین‌حال تا این لحظه‌، راه‌حلی برای این مسئله وجود ندارد؛ چرا‌که اهالی مانتین‌ویو همچنان در حال بررسی حل مشکل هستند.

گوگل نه‌تنها اذعان کرده است که فایل‌ها از Google Drive کاربران ناپدید شده‌اند؛ بلکه به این موضوع اشاره کرده است که قصد دارد دلیل این مشکل را واکاوی کند. این شرکت ادعا می‌کند که مشکل مذکور به‌طور خاص به اپلیکیشن دسکتاپ مربوط می‌شود. این یعنی احتمالاً کاربران در اندروید و iOS با این مشکل روبه‌رو نخواهند شد.

به‌گفته‌ی گوگل، این مشکل فقط تعداد محدودی از کاربران را تحت‌تأثیر قرار داده است و به‌محض کسب اطلاعات تکمیلی‌، به‌روزرسانی‌ای برای حل مشکل ارائه خواهد کرد. گوگل برای برای جلوگیری از از‌دست‌رفتن داده‌های بیشتر Google Drive این پیشنهادها را ارائه داده است:

  • روی گزینه‌ی «Disconnect account» درون Drive برای دسکتاپ کلیک نکنید.
  • پوشه‌ی داده‌های اپلیکیشن را پاک یا جابجا نکنید: Windows: %USERPROFILE%\AppData\Local\Google\DriveFS و macOS: ~/Library/Application Support/Google/DriveFS
  • اگر فضای کافی در هارد درایو خود دارید، یک کپی از پوشه‌ی داده‌های اپلیکیشن بسازید.

در‌حال‌حاضر، گوگل راه‌حلی قطعی ارائه نکرده است؛ بنابراین، به‌خاطر بسپارید که پیشنهادهای مطرح‌شده برای همه‌ی کاربران ممکن است کارآمد نباشند. اگر هنوز داده‌های خود را دارید، بهتر است که نسخه‌ی پشتیبان از آن‌ها تهیه کنید.

از‌دست‌دادن دسترسی به فایل‌هایی که پشتیبان‌گیری نشده‌اند، ممکن است بسیار ناامیدکننده باشد. امیدواریم که Google هرچه زودتر به ریشه‌ی این مشکل پی ببرد و به‌زودی راه‌حل قطعی در‌اختیار کاربران قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.