گوگل موتور جستجوی انسانی ایجاد می کند

گوگل تصمیم دارد با به کارگیری هوش مصنوعی، موتور جستجوی خود را ملموس تر و انسانی تر کند و ارتباط با کاربران را افزایش دهد.

به گزارش تکناک،  یک گزارش جدید، جزئیات بیشتری را درباره این تغییرات ارائه داده است. با توجه به اسناد داخلی وال استریت ژورنال، گوگل طرحی دارد که باعث ملموس تر، شخصی‌تر و انسانی‌تر شدن جستجوها می‌شود. یکی از جنبه‌های  این طرح، افزودن ویدیوهای کوتاه به نتایج جستجو برای پاسخ به نحوه کسب اطلاعات در بین جوانان است.

پراباکار راگاوا، معاون ارشد و مسئول نظارت بر موتور جستجوی گوگل در یک کنفرانس در ماه ژوئن سال گذشته با اشاره به یک مطالعه داخلی گفت: که حدود 40 درصد جوانان هنگام جستجوی رستوران به تیک‌تاک یا اینستاگرام که وابسته به شرکت متا هست، مراجعه می کنند.

افزایش تولید محتوا توسط کاربر یکی دیگر از برنامه‌ها برای نمایش بیشتر مطالب ارسالی آنلاین انجمن در جستجوی گوگل است که به نظر می‌رسد پاسخ شرکت به افزودن عبارت site:reddit.com به نتایج جستجوی مردم است. در سال گذشته، گوگل بخش Discussions and forums را اضافه کرد.

گوگل تصمیم دارد با به کارگیری هوش مصنوعی، موتور جستجوی خود را ملموس تر و انسانی تر کند و ارتباط با کاربران را افزایش دهد.

ممکن است در کنفرانس I/O 2023 در هفته آینده، اعلام شود که گوگل، چت هوش مصنوعی را به جستجوگر خود اضافه خواهد کرد و این در حالیست New York Times در اواسط آوریل اعلام کرده که سایر جنبه‌های (بصری، شخصی و انسانی) در بازسازی جستجو امسال منتشر می شوند. رویداد Search On گوگل که شامل موتور، نقشه‌ها و لنز است، معمولاً در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

در طول این برنامه، وال استریت ژورنال می گوید که مدیران گوگل تاکید کرده‌اند که به کارگیری از هوش مصنوعی در جستجو، مالکان وب‌سایت ها را ناراحت نمی کند زیرا که لینک منابع درج می شوند. به طور کلی، این شرکت علاقه دارد در زمانی که پاسخ صحیح مشخص نیست به کاربران کمک کند.

گوگل، مطابق سند‌هایی که استراتژی جستجوی شرکت را شرح می‌دهند، این تغییر را در مورد تعریف خود از محتوای معتبر نیازمند به اصلاح می‌کند، به‌ویژه زمانی که پاسخ درست و واحدی وجود ندارد. بر اساس این سند، گوگل ابزارهای اعتبارسنجی و تحلیل محتوا را فراهم کرده و به کاربران اطمینان می دهد که از محتوای مورد استفاده خود، به درستی استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.