گوگل هوش مصنوعی Gemini Nano را در کروم ادغام می کند

Gemini Nano

گوگل دستیار هوش مصنوعی Gemini Nano را مستقیما درون کروم تعبیه می‌کند. این دستیار هوش مصنوعی سبک‌ به شما امکان می‌دهد مستقیما درون کروم پست‌های شبکه‌های اجتماعی، نقد و بررسی محصولات و موارد دیگر را تولید کنید.

به گزارش تکناک، گوگل در حال توسعه یک هوش مصنوعی کوچک به نام Gemini Nano در مرورگر کروم است. در رویداد I/O که روز سه‌شنبه برگزار شد، گوگل اعلام کرد که کروم نسخه 126 از Gemini Nano برای فعال‌سازی ویژگی‌های هوش مصنوعی مبتنی بر دستگاه مانند تولید متن بهره خواهد برد.

Gemini Nano یک مدل زبانی گسترده و سبک است که گوگل سال گذشته آن را در گوشی Pixel 8 Pro و بعداً در Pixel 8 معرفی کرد. برای استفاده از Gemini Nano در کروم، گوگل می‌گوید که مدل را تعدیل کرده و مرورگر را به منظور «بارگذاری سریع‌تر مدل» بهینه‌سازی نموده است.

این ادغام به شما امکان می‌دهد که کارهایی مانند تولید نقد محصولات، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و سایر خلاصه‌ها را مستقیماً در کروم انجام دهید. مایکروسافت نیز سال گذشته دستیار هوش مصنوعی خود به نام Copilot را به مرورگر اج اضافه کرد که به شما اجازه می‌دهد سؤالاتی بپرسید و اطلاعات نمایش داده شده روی صفحه خود را خلاصه کنید. برخلاف Gemini Nano در کروم، Copilot در اج به صورت محلی روی دستگاه شما اجرا نمی‌شود.

گوگل همچنین اعلام کرد که Gemini را در ابزارهای توسعه‌دهنده کروم (Chrome DevTools) قرار خواهد داد که توسعه‌دهندگان از آن برای عیب‌یابی و تنظیم برنامه‌های خود استفاده می‌کنند. Gemini قادر است توضیحاتی برای پیغام‌های خطا ارائه دهد و پیشنهاداتی برای رفع مشکلات کدنویسی بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.