گوگل پلی نونوار شد

گوگل پلی با تغییر طراحی، ویژگی های جدیدی در ظاهر این فروشگاه ایجاد کرده است که در ادامه به جزییات آن خواهیم پرداخت.

به گزارش تکناک، یکی از ویژگی‌های چشم‌نواز Material You، نوار بلند و پایینی آن است. اما در حال حاضر در برخی از برنامه‌های گوگل و در فروشگاه گوگل پلی، نسخه کوتاه‌تری از آن استفاده می‌شود.

در  Google Play، نوار پایینی کوتاهی در مواقعی که نشانگر قرصی شکل، زیاد بلند نباشد، نمایش داده می‌شود. این تغییر اخیراً اعمال شده است و به تدریج در تمام مناطق قابل دسترسی خواهد بود، اما هنوز به طور کامل پیاده‌سازی نشده است.

تأثیر واقعی عملکرد تغییرات در ظاهر Material You، کاهش تجربه لمسی برای کاربر است. به همین دلیل، این تغییر ظاهری ممکن است به نظر کمتر مشهود باشد و تأثیر قابل توجهی بر روی محتوای نمایشی نداشته باشد. در عوض، در طراحی Material 3 و برنامه‌های شخصی گوگل، یکنواختی ظاهری مدنظر است. برنامه Google Voice با طراحی Material You ، از نوار پایینی بلند استفاده می کند، در حالی که برنامه Google Tasks در ماه فوریه به یک نوار کوتاه دست یافت.

Material You یک تکامل از طراحی مواد گوگل (Google Material Design) است که در کنفرانس Google I/O 2021 معرفی شد. این سیستم طراحی جدید به شدت بر تجربه کاربری شخصی سازی شده تمرکز دارد و برای مجموعه نرم‌افزارهای گوگل، از جمله اندروید، ایجاد شده است.Material You به کاربران اجازه می‌دهد تا رنگ‌ها، فونت‌ها و سایر عناصر طراحی را در برنامه‌ها و سیستم‌عامل اندروید خود بر اساس سلیقه شخصی خود تنظیم کنند.

با توجه به طرح Material You در سپتامبر 2021، Gmail برای اندروید با نوار کوتاه M3 با ارتفاع مشابه نسخه M2 منتشر شد، اما این طرح با شاخص طراحی متفاوت است. یک سال بعد، Gmail برچسب‌های متنی را برای تعبیه عنصر ناوبری کوتاه‌تر حذف کرد.

با این حال، خانواده برنامه‌های YouTube شامل نسخه‌های اصلی، Music و TV هنوز از سبک Material You یا نوار پایینی جدید استفاده نمی‌کنند. نوار بلندتر به منظور بهبود زیبایی شناسی و فضای بیشتر برای تجربه لمسی در سبک Material You طراحی شده است. در عوض، پس از تقریباً دو سال استفاده از سبک Material 3، نوار کوتاه به نظر مناسب نمی‌آید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.