نحوه راه‌اندازی بازی‌های Google Play در رایانه‌های ویندوزی

با پشتیبانی رسمی ویندوز از برنامه‌های اندروید، گوگل پلی استور را فقط برای بازی‌های خود به رایانه‌های شخصی آورده است

با پشتیبانی رسمی ویندوز از برنامه‌های اندروید، گوگل پلی استور را فقط برای بازی‌های خود به رایانه‌های شخصی آورده است.

به گزارش تکناک، با وجود انتشار نسخه بتای Google Play Games on PC، برخی از کاربران مشتاق به دلیل عدم پشتیبانی سیستم هایشان، از خدمات آن محروم شده‌اند. در چنین مواقعی می‌توان از راهکار ارائه شده توسط گوگل استفاده کرد.

گوگل دستورالعمل‌هایی برای کاربران به منظور عبور از سد بررسی حداقل مشخصات رایانه شخصی برای اجرای گوگل پلی  Games و بازی‌های اندروید در هر رایانه شخصی ویندوز 10 یا 11 بدون توجه به ضعف سخت افزاری دستگاه منتشر کرده است.

طبق این دستور‌العمل تنها با بررسی Windows environment variables و  با توجه به سایت MUO، افزودن یک مورد جدید به نام “GOOGLE_PLAY_GAMES_SUPPRESS_COMPATIBILITY_CHECK” و تنظیم مقدار آن را روی “true” می‌توان آن را دور زد. پس از ذخیره تنظیمات، بازی های Google Play  در رایانه شخصی بدون هیچ مانعی باز خواهند شد.

به عقیده گوگل، رایانه‌های برخوردار از مشخصات لازم و یا فراتر، بهترین تجربه را ارائه می‌کند و اکثر رایانه‌های جدید از مشخصات لازم بهره‌مند هستند. برنامه Google Play Games on PC حداقل به یک CPU چهار هسته ای، 8 گیگابایت رم، 10 گیگابایت حافظه، یک GPU یکپارچه نیمه مناسب Intel UHD 630 یا بهتر و Windows 10 v2004 یا جدیدتر نیاز دارد.

حتی CPUهای میان رده مدرن با حداقل چهار یا شش هسته محاسباتی و اغلب به صورت چند رشته ای عرضه می‌شوند، و خوشه‌های آن در مجموع قادر به داشتن هشت یا 12 رشته پردازشی هستند. بزرگترین مشکل موجود در حال حاضر، رم است و در صورت وجود کمتر از 8 گیگابایت رم روی رایانه شخصی، احتمالاً با مشکلات دیگری نیز روبرو خواهید بود.

همچنین، طبق هشدار گوگل، در صورت عدم وجود مشخصات لازم در رایانه شخصی، احتمالا کاربر تجربه خوبی نخواهد داشت، با این حال می‌توان این مشخصات را در نظر نگرفت، اما باید مراقب به آتش کشیدن رایانه خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.