گوگل screen recorder اندروید را ارتقاء می‌دهد

گوگل screen recorder اندروید را ارتقاء می‌دهد

طبق گفته های اخیر میشال رحمان بلاگر مطرح، screen recorder بومی اندروید ممکن است به زودی به منظور کاربرد بیشتر، شامل قابلیت های جدیدی شود.

به گزارش تکناک، به نظر می رسد گوگل به زودی ممکن است گزینه “partial screen sharing” را به منظور ضبط قسمتی از صفحه در اندروید 13 معرفی کند.

این ویژگی جدید به کاربران امکان ضبط صفحه خود تنها در یک برنامه خاص به جای کل صفحه را می‌دهد. partial screen sharing هنوز منتشر نشده است، اما رحمان توانست آن را فعال کند و اسکرین‌شات‌هایی از نحوه عملکرد آن به اشتراک بگذارد.

طبق این تصاویر، کاربر می تواند از طریق یک منوی کشویی از میان دو حالت ضبط کل صفحه نمایش یا یک برنامه خاص گزینه مورد نظر را انتخاب کنند. در صورت انتخاب گزینه Record a single app، رابط کاربری یک منوی بازشو با امکان انتخاب از میان برنامه های اخیر را نشان می‌دهد.

با انتخاب یکی از برنامه‌ها، کاربر به برنامه مربوطه هدایت می شوند و ضبط صفحه آغاز می‌گردد. مطابق یکی دیگر از اسکرین شات‌ها، همچنین کاربران امکان انتخاب ضبط صدا به همراه تصویر در طول فرآیند را خواهند داشت.

همچنین با اشاره میشال رحمان به دو گزینه اشتراک گذاری یا ضبط و ارتباط آن با اطلاعیه پیشین گوگل در آگوست 2022 ، به نظر می‌رسد این قابلیت امکان پخش برنامه های پیام رسان در کروم بوک ها را فراهم خواهد کرد. با این حال، این فقط یک حدس است، و نمی توان از مفهوم Share در این قسمت تا زمان ارائه و یا تایید گوگل مطمئن بود.

خوشبختانه، در این مرحله، احتمال ارائه آنها با ویژگی‌های مارس 2023 پیکسل، تا حدودی زیاد است. این قابلیت‌ها پس از عرضه رسمی ممکن است متفاوت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.