11 ابزار جدید هوش مصنوعی Adobe رونمایی شد

11 ابزار و ویژگی جدید و قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی، تحت برنامه Sneak در رویداد Adobe Max به نمایش گذاشته شده‌اند.

به گزارش تکناک، از جمله این ویژگی ها پروژه Stardust که یک موتور ویرایش آگاها از اشیاء است که هفته گذشته به صورت خلاصه معرفی شده بود و به طور خودکار اجسام فردی را در عکس‌ها شناسایی می‌کند تا بتوان آن‌ها را به راحتی جابجا کرد، تغییر داد یا حذف کرد.

ادوبی (شرکت سازنده نرم افزاری آمریکایی) از Sneaks استفاده می‌کند تا هم فناوری‌های آینده‌ای را که در حال حاضر روی آن‌ها کار می‌کند به نمایش بگذارد و هم علاقه عمومی را که می‌تواند نحوه توسعه آنها را در آینده راهنمایی کند، ارزیابی کند.

قرار نیست هر چیزی که در Sneak  مورد بحث قرار می گیرد، وارد کاتالوگ محصولات Adobe شود، اما بسیاری از ویژگی‌های محبوب مانند ابزار Content-Aware Fill در Adobe After Effects را می‌توان در پیش‌نمایش‌های Sneak بررسی کرد.

اطلاعات بیشتر در مورد همه برنامه های جدید Sneak های جدید پس از این رویداد در وب سایت Adobe در دسترس است، اما در حال حاضر، ما در ادامه مجموعه ای از موارد مورد علاقه خود را انتخاب کرده ایم تا مورد توجه قرار گیرند:

پروژه Stardust

هفته گذشته زمانی که Project Stardust در YouTube Short منتشر شد، نگاهی اجمالی به Project Stardust داشتیم، اما اکنون می‌توانیم قابلیت‌های بیشتری را ببینیم. این ابزار به طور خودکار هر شیء را در یک تصویر به گونه‌ای شناسایی می‌کند که گویی در لایه‌های جداگانه‌ای قرار دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد که بخش‌ها را بدون برش دستی با ابزار کمند، گرفته و آن را حرکت دهند.

با این ابزار پس زمینه پشت اشیاء حذف شده به طور خودکار پر می شود تا با محیط اطراف مطابقت داشته باشد و حتی می توانید چیزهای کاملاً جدیدی را برای قرار دادن در تصویر ایجاد کنید، درست مانند ابزار تولیدکننده متن به تصویر در فتوشاپ.

پروژه Primrose

ما ماشین‌های مفهومی را دیده‌ایم که دارای فناوری رنگ‌های تغییرپذیر هستند و اکنون ایده‌های مشابه در صنعت مد نیز در حال پیشرفت است. پروژه Primrose یک لباس تعاملی است (بله، یک لباس واقعی و نه چیزی که فقط در فتوشاپ وجود دارد) که قابلیت استفاده از نمایشگرهای بافت قابل انعطاف را به نمایش می‌گذارد، به طوری که فرد بر روی بدن خود، الگوها و تصاویر را به صورت یک صفحه قابل برنامه‌ریزی نمایش دهد.

Adobe به طور فنی قبلاً این تکنولوژي به نام پارچة دارای نمایشگر هوشمند را به نمایش گذاشت، اما ما قبلاً آن را فقط روی یک بوم تخت و یک کیف دستی کوچک دیده بودیم. در قالب یک لباس، این نمایشگرها چندان کاربردی به نظر نمی رسند، اما جالب هستند اما استفاده از آنها در دنیای واقعی دشوار است.

پروژه Poseable

پروژه Poseable که توسط Adobe (American multinational computer software company) به عنوان دستیابی به موفقیت در مدل های تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی توصیف شده است، به مولدهای متن به تصویر Adobe اجازه می دهد تا با مدل های سه بعدی قابل استفاده تعامل داشته باشند، که می توانند برای تأثیرگذاری بر نتایج تصویر نهایی مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین این ابزار به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌جای جابجایی بخش‌هایی از مدل با دست، با آپلود تصاویر مرجع دوبعدی، کاراکترهای سه‌بعدی را به‌طور خودکار نمایش دهند. صرفاً از منظر تصویرسازی، این ویژگی برای تبدیل عکس‌های استاتیک به موراد سه‌بعدی قابل تنظیم، بسیار مفید به نظر می‌رسد و به شما امکان می‌دهد ژست‌هایی را که دوست دارید از زوایای دیگر بررسی کنید.

پروژه  Dub Dub Dub

جدا از نام مسخره این پروژه، یکی از چشمگیرترین ویژگی های صوتی هوش مصنوعی است که تا به امروز دیده ام. پروژه Dub Dub Dub قادر است به طور خودکار یک صدا ضبط شده یا یک ترک صوتی یا ویدیویی را به تعداد نامشخصی از زبان‌های پشتیبانی شده ترجمه کند، در حالی که صدای اصلی سخنگو حفظ می‌شود. به عبارت دیگر، شما می‌توانید خودتان را در حالی که به فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، عربی و غیره ترجمه می‌شوید، بشنوید و دستورالعمل نتایج حاصل به طور خودکار همگام سازی می‌شود تا با نحوه صحبت در صدای اصلی همخوان باشد.

این ابزار نه تنها باعث صرفه جویی در زمان صرف شده برای دوبله محتوای ویدیویی یا صوتی می شود، بلکه نیاز به استخدام خدمات ترجمه خارجی را نیز کاهش می دهد، البته به شرطی که نتایج نهایی دقیق باشند.

پروژه See Through از Adobe

آیا تا به حال شده از یک پنجره عکس بگیرید و آرزو کرده باشید که یک راه آسان برای خلاص شدن از شر تمام انعکاس های آزاردهنده در شیشه وجود داشته باشد؟ خب، این دقیقاً همان کاری است که پروژه See Through انجام می دهد. Adobe می‌گوید که See Through فرآیند حذف را در مقایسه با تمیز کردن دستی تصویر برای حذف موانع، به‌طور چشمگیری ساده‌تر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.