5 نکته کلیدی برای تبدیل اطلاعات به ارزش

ارزش اطلاعات

در این دنیا که اطلاعات به طور تصاعدی در حال افزایش است، یا می‌توانید پیشرفت کنید یا همیشه احساس سردرگمی کنید.

به گزارش تکناک، هر رهبر کسب و کار که می‌شناسیم این روزها با حجم زیادی از اطلاعات، انبوهی از ابزار جدید تجارت، کانال های شبکه اجتماعی، و بی‌شمار ایمیل و پیام دست و پنجه نرم می‌کند.

با این حال، این رهبران هنوز به طرز عجیبی حس می‌کنند که همیشه در تشخیص پیامدها جا می‌مانند و نیاز به تغییر دارند. آنها اغلب از یک مشاور برای استخراج همه این داده ها و استفاده از آن‌ها برای موفقیت بلندمدت در کسب و کارشان کمک می‌خواهند.

به عنوان مثال، فقط به داده های تولید شده و جمع آوری شده برای هر معامله خرید آنلاین مشتری در اینترنت فکر کنید. این کار از مرورگر شروع می‌شود که اقدامات اولیه جستجوی خرید شما را ثبت می‌کند، کوکی‌هایی که سلایق شما را به یاد می‌آورند، جزئیات خرید درون برنامه‌ای شما، تا بازخورد از طریق Yelp و داده‌های رسانه‌های اجتماعی. همه اینها به شما می‌گویند که از این داده ها برای پیروزی در برابر رقبا استفاده کنید.

چالش این است که از آن فرصت برای شکوفایی بهره ببرید، نه اینکه اجازه دهید استرس و هزینه‌های شما را به بیشترین حد برسانند. جای خوشحالی است که در کتاب جدیدی تحت عنوان “رونق در بار اضافی” نوشته راس داوسون، راهنمایی هایی عملی در این زمینه آمده است. آقای داوسون یک آینده پژوه، کارآفرین و سخنران عمومی پیشرو در جهان است که برای تبدیل اطلاعات به ارزش، پنج اصل کلیدی را ارائه می‌دهد که می‌توانیم به آن‌ها شاخ و برگ بدهم:

1- هدف: پیشرفت مستلزم درک دلیل است

اولین چالش شما این است که تصمیم بگیرید چه اطلاعاتی به کسب و کار شما مرتبط است و چرا.  اغلب می‌بینیم که کسب و کارها دیوانه وار داده ها را بدون داشتن هدف مشخصی از ارتباط یا داشتن توانایی تجزیه و تحلیل آن جمع آوری می‌کنند.

اجازه ندهید اشتیاق، فرهنگ، تخصص یا تجربه گذشته شما اطلاعاتی را که نیاز دارید یا چرایی نیاز شما را تحریف کنند. موفقیت در سرمایه‌گذاری‌های جدید مستلزم دانش بنیادی و پس از آن قرار گرفتن به طور مداوم در جریان تغییرات دائمی بازار امروز است.

2- چهارچوب‌ بندی: به دنبال الگوها و زمینه برای ساده سازی باشید

قبل از شروع به جمع آوری داده های جدید، مدتی را صرف تعریف چارچوب ها و ارتباطات مورد نیاز خود کنید. از استرس ناشی از تلاش برای معنا بخشیدن به داده های تصادفی، و هزینه کارشناسی و نرم افزاری در جهت استخراج ارزش از اطلاعات فاقد ارزش، اجتناب کنید. ما چارچوب های بصری را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید امروز ایجادشان کنید.

رویکرد دیگر برای چهارچوب‌بندی استفاده از تفکر ساختاریافته در مورد آینده، برای حساس کردن خود نسبت به مسائل مرتبط است. به یاد داشته باشید، هر تصمیمی که می‌گیرید در راستای آینده است. شما نمی‌توانید گذشته را تغییر دهید، بنابراین چارچوب بندی خود را حول عناصر ارزشی آینده جهت دهید.

3- فیلتر کردن: دور ریختن اطلاعات مازاد ظرفیت

همه ما ظرفیت‌های شناختی محدودی داریم، بنابراین بیش توان پردازشی خود اطلاعات ذخیره نکنید. فقط بهترین قالب‌های رسانه را برای هر نوع محتوایی که انتخاب می‌کنید در طیف متن، صدا و ویدیو انتخاب کنید. محدودیت های روزانه خود را برای جذب ارزیابی کنید و از ابزارهای فیلتر موجود استفاده کنید.

یک مسئله کلیدی در فیلتر کردن هر رهبر، قوانین شما برای “بله” گفتن به درخواست های زمان، پول و روابط است. اگر به خیلی چیزها بله بگویید، ناگزیر سردرگم خواهید شد و نمی‌توانید قابل توجه ترین منابع اطلاعاتی جدید را به دست آورید.

4- توجه: حواستان پرت ورودی‌های نامربوط نشود

زمان تفکر و تجزیه و تحلیل خود را برنامه ریزی کنید تا از حواس‌پرتی و انجام چند کار همزمان اجتناب کنید. بسیاری از رهبران که من می‌شناسم فکر می‌کنند می‌توانند در حالی که مشغول کار با تلفن خود یا شرکت در یک جلسه هستند، داده ها را در پس زمینه پردازش کنند. قدرت توجه کامل برای موفقیت در پردازش داده بیش از حد فعلی مورد نیاز است.

در واقع، گاهی برای درک واقعی، تشخیص الگوهای دشوار، شناسایی ارتباطات جدید یا اصلاح ساختار چارچوب‌هایمان به توجه بیشتر و بررسی تفصیلی نیاز داریم. بررسی تفصیلی یک حالت مشغولیت کامل است. از آن برای چالش های دشوار داده استفاده کنید.

5- ترکیب: مفاهیم متفاوت را به هم متصل و یکپارچه کنید

برای درک واقعی ارزش چندین منبع متفاوت داده، باید پذیرای ایده های جدید باشید و برای آموختن درس های جدیدی از قلمرو ناشناخته آمادگی داشته باشید. من توصیه می‌کنم که ترکیب‌بندی خود را با هوش مصنوعی و راهنمایی از متخصصان رشته های مرتبط تکمیل کنید.

روش دیگر برای بهبود توانایی شما در ترکیب عناصر اطلاعاتی متفاوت، استفاده از تفکر متضاد است. این توانایی را با بیان واضح دیدگاه فعلی خود در مورد یک موضوع خاص، و سپس جمع آوری یک استدلال قوی برای مورد مخالف، توسعه دهید.

امروزه برای هر رهبر کسب و کار، مدیریت حجم عظیمی از اطلاعات بدون سردرگم شدن، پیش نیاز بقا و موفقیت است. عصر بارگذاری اطلاعات در حال حاضر فرا رسیده است، و می‌توانید مطمئن باشید که سرعت پیشرفت آن ادامه خواهد یافت.

توصیه می‌کنم از امروز شروع کنید به اجرای استراتژی‌هایی که در اینجا برای رفاه خودتان و همچنین من ذکر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.