اینستاگرام در بهروزرسانی جدید خود استیکرهای سفارسی ساختهشده با هوش مصنوعی، فیلترهای عکس جدید، هاب کلیپ و… را اضافه میکند.
بهگزارش تکناک، اینستاگرام همراه با تعداد زیادی بهروزرسانیهای کاربردی، قرار است ویژگی جدیدی را اضافه کند که به کاربران اجازه میدهد تا با استفاده از هوش مصنوعی، استیکرهای سفارشی برای ریلزها و استوریهای خود خلق کنند.
با استفاده از مدل هوش مصنوعی Segment Anything Meta، این استیکرها را میتوان با بارگذاری عکسها یا ویدئوهای خود از گالری تلفنهمراه یا انتخاب از بین عکسها و ویدئوهای مناسب برای اینستاگرام ایجاد کرد.
مدل هوش مصنوعی به شما امکان میدهد تا هر شیئی را در تصویر با یک کلیک بُرش دهید. این ویژگی شبیه به ویژگی بُرش تصویر است که با انتشار iOS 16 آغاز شد. در iMessage، اپل به شما اجازه میدهد تا استیکرهای خود را با لمس و نگهداشتن موضوع عکس بسازید.
استیکرهای سفارشی اینستاگرام متا نیز به همان شکل عمل میکنند. وقتی در این برنامه قطعهای خاص ار رسانهای را مشخص کنید، بهطور خودکار موضوع عکس را برایتان برجسته میکند. بااینحال، اگر هوش مصنوعی اشتباه کند یا تمایل داشته باشید استیکر را کمی تغییر دهید، موضوع استیکر را بهصورت دستی میتوانید انتخاب کنید. سپس برای افزودن استیکر ذخیرهشده به ريلز یا استوری خود، روی گزینهی Use Sticker ضربه بزنید.
کاربران میتوانند از گزینهی جدید «Create» در زیر کادر ورودی جستوجوی استیکر درکنار نظرسنجی (Poll)، افزودن چیزی از گالری (Add Yours)، آزمون (Quiz) و… به این ویژگی دسترسی داشته باشند.
توجه کنید که این استیکر سفارشی با استیکرهای هوش مصنوعی که به کاربران اجازه میدهد متن را وارد و با استفاده از راهنماها بهطور خودکار استیکر ایجاد کنند، متفاوت است. در رویداد Meta Connect در سپتامبر۲۰۲۳، این فناوری نمایش داده شد؛ فناوریای که بهواسطهی مدل پایهی جدید متا برای تولید تصویر به نام Emu طراحی شده است.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، این قابلیت را با تایپ ایدههای عجیب مانند «سگ مجارستانی در حال رانندگی در ماشین 4 در 4» نشان داد. این ویژگی یک ماه پس از رویداد بهطور پیوسته دراختیار کاربران انگلیسیزبان قرار گرفته است.
استیکرهای سفارشی جدید ساختهشده با هوش مصنوعی که درحالحاضر آزمایشی نامیده میشوند، همراه با مجموعهای از ویژگیهای جدید متمرکز برای سازندگان در Instagram (photo and video sharing social network owned by Meta Platforms) و ریلز مانند ویژگیهای جدید Undo و Redo برای ریلز، ابزارهای جدید برای تغییر اندازه، بُرش و چرخاندن کلیپها و دسترسی به هابی جدید برای ساخت میمها با اضافهکردن کلیپها با صدا به ریلز، منتشر میشوند.
در کمال تعجب، متا فیلترهای جدیدی را برای پستها اضافه کرده است؛ قابلیتی که اینستاگرام را در روزهای اولیه آن تعریف میکرد. اینستاگرام در پستی وبلاگی اعلام کرده است که این فیلترها ویرایشهای رنگی ظریف و سبکهای گویاتر را ارائه میکنند.
متا همچنین 10 صدای جدید تبدیل متن به گفتار انگلیسی (در کشورهای منتخب)، شش فونت و سبک متن جدید و پشتیبانی از خطوط کلی را به اینستاگرام اضافه کرده است.
اینستاگرام ویژگیهای دیگری را نیز بهارمغان آورده است؛ ازجمله اضافهکردن روشهای جدید برای جستوجوی صداهای محبوب یا دسترسی به مرورگر صدا از بالای فهرست دوربین، نمای سادهتر از پیشنویسها یا Drafts (جایی که میتوانید آنها را تغییر نام دهید و دوباره برنامهریزی کنید). همچنین، اکنون میتوانید حین جستوجو روی عکس و ویدئوهای مدنظرتان در گالری زوم کنید.
اینستاگرام و فیسبوک معیار جدیدی به نام بازپخشها به ریلز اضافه کردهاند که اکنون با پخش اولیهی ترکیب میشود و شمارهی کلی پخش را ارائه میدهد. این شماره درمجموع ریلزها را تقویت میکند؛ زیرا اگر یک کاربر ریلز را دو بار یا بیشتر تماشا کند، همچنان فقط یک کاربر است؛ اما شمارهی پخش اولیه همچنان به افرادی که تولید محتوا میکنند، کمک خواهد کرد تا دسترسیشان را ازنظر کاربران فردی درک کنند.
ویژگیهای جدید از امروز در اینستاگرام دردسترس قرار میگیرند؛ اما ممکن است بلافاصله آنها را نبینید؛ زیرا بهروزرسانیها ممکن است چند روز طول بکشد تا به همهی مخاطبان بهطور کامل برسد.