ارتباط عجیب کاهش شنوایی و زوال عقل در افراد مسن

یک مطالعه که اخیرا توسط محققان دانشکده جانز هاپکینز بلومبرگ انجام شد نشان داد که افراد مسن با کم شنوایی شدید،بیشتر در معرض زوال عقل هستند.

یک مطالعه که اخیرا توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ انجام شد نشان داد که افراد مسن با کم شنوایی شدید،بیشتر در معرض زوال عقل هستند.

به گزارش تکناک، با این حال، احتمال زوال عقل در بین  افرادی که از سمعک استفاده می کنند در مقایسه با افرادی که از سمعک استفاده نمی کنند،کمتر است.

این مطالعه که بیش از 2400 سالمند را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، از تحقیقات قبلی که نشان می‌دهد از دست دادن شنوایی ممکن است به مرور زمان عاملی برای زوال عقل باشد و درمان کم شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد، حمایت می‌کند.

مطالعات جدید مزایای بالقوه سمعک را نشان می دهد

یک مطالعه جدید نشان داد که افراد مسن با میزان بیشتر کم شنوایی،احتمال دارد به زوال عقل مبتلا شوند،اما احتمال زوال عقل در بین استفاده کنندگان سمعک در مقایسه با افرادی که از سمعک استفاده نمی کنند کمتر است. دانشمندان دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ این تحقیق را رهبری کردند.

اطلاعات حاصل از نمونه ملی بیش از 2400 سالمند، با مطالعات قبلی که نشان می‌داد کاهش شنوایی ممکن است به مرور زمان عاملی خطرناک در بروز زوال عقل باشد،مطابقت دارد و درمان کم شنوایی ممکن است خطر زوال عقل را نیز کاهش دهد.

این یافته ها در یک نامه تحقیقاتی که به صورت آنلاین در 10 ژانویه 2023 در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد،مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر آلیسون هوانگ، محقق ارشد در بخش اپیدمیولوژی مدرسه بلومبرگ می‌گوید: این مطالعه آنچه را که در مورد ارتباط بین کاهش شنوایی و زوال عقل مشاهده کرده‌ایم، اصلاح می‌کند و از اقدامات بهداشت عمومی برای بهبود دسترسی به مراقبت‌های شنوایی حمایت می‌کند.

کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی برای سلامت عمومی است که بر دو سوم آمریکایی‌های بالای 70 سال تأثیر می‌گذارد.این مسئله که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد که میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و پیامدهای نامطلوب فراوانی دارد،توجه را به اجرای استراتژی‌های ممکن برای درمان شنوایی جلب کرده است.

برای مطالعه جدید،هوانگ و همکارانش یک مجموعه اطلاعات ملی را از مطالعه ملی سلامت و روند پیری (NHATS) تجزیه و تحلیل کردند. NHATS که توسط مؤسسه ملی پیری تأمین مالی می شود، از سال 2011 ادامه دارد و از نمونه های سراسری بیماران Medicare بالای 65 سال با تمرکز بر گروه 90 سال به بالا و همچنین افراد سیاه پوست استفاده می کند.

این تجزیه و تحلیل 2413 نفر را تحت پوشش قرار داد که حدود نیمی از آنها بالای 80 سال داشتند و ارتباط واضحی بین شدت کم شنوایی و زوال عقل نشان داده شد. شیوع زوال عقل در میان شرکت کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید 61 درصد بیشتر از شیوع در میان شرکت کنندگانی بود که شنوایی طبیعی داشتند. استفاده از سمعک با شیوع 32 درصدی کمتر زوال عقل در 853 شرکت کننده که کم شنوایی متوسط تا شدید داشتند،همراه بود.

نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که بسیاری از مطالعات گذشته به این دلیل اینکه بر جمع‌آوری داده‌های درون بالینی تکیه می‌کردند، محدود بودند و افراد آسیب‌پذیری را که ابزار یا ظرفیت لازم برای رفتن به کلینیک را بیمارستان،کنار گذاشتند.برای مطالعه خود، محققان اطلاعات را از شرکت کنندگان از طریق آزمایش در خانه و مصاحبه جمع آوری کردند.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز مشخص نیست و مطالعات به مکانیسم‌های متعددی در این زمینه اشاره می‌کنند. تحقیقات هوانگ به مجموعه مطالعات مرکز شنوایی و سلامت عمومی Cochlear اضافه می کند که این موضوع رابطه بین کاهش شنوایی و زوال عقل را بررسی می کند.

نویسندگان این مطالعه انتظار دارند که تصویر کامل تری از تأثیر درمان کم شنوایی بر شناخت و زوال عقل با ارزیابی سلامت مغزی و پیری در سالمندان (ACHIEVE) داشته باشند.انتظار می رود که نتایج حاصل از آزمایش تصادفی به مدت سه سال از سال اینده شروع شود.

مقاله “کاهش شنوایی و شیوع زوال عقل در افراد مسن در ایالات متحده” توسط آلیسون هوانگ، کنینگ جیانگ، فرانک لین، جنیفر دیل و نیکلاس رید تالیف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.