مدل هوش مصنوعی GPT-4 هفته آینده عرضه می شود

طبق گفته مایکروسافت آلمان، مدل هوش مصنوعی GPT-4 در اوایل هفته آینده عرضه می شود و سرعت Bing در جستجوی اطلاعات ونمایش آنها بیشتر میشود.

طبق گفته مایکروسافت آلمان، مدل هوش مصنوعی GPT-4 در اوایل هفته آینده عرضه می شود.

به گزارش تکناک، بنا بر اعلام این شرکت در هفته های آینده، Bing به لطف GPT-4 در جستجوی اطلاعات و نمایش سریعتر آنها پیشرفت بیشتری خواهد کرد.

در حال حاضر بینگ جدید مایکروسافت از ChatGPT و GPT 3.5  استفاده می کند و بسیاری از مردم از کندی آن در تولید و نمایش نتایج شکایت دارند.

آندریاس براون، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت آلمان در رویدادی با عنوان “AI in Focus – Digital Kickoff” گفت: “ما هفته آینده GPT-4 را معرفی خواهیم کرد، در آنجا مدل های چندوجهی خواهیم داشت که امکانات کاملا متفاوت ، برای مثال ویدیو ارائه می کنند.”

مدل هوش مصنوعی GPT-4 که یک مدل LLM  هوش مصنوعی ( توانایی سیستم ها برای درک، ترکیب و استنتاج اطلاعات) چند وجهی است که قادر خواهد بود اطلاعات را از انواع مختلفی از منابع استخراج کند. GPT-4 می تواند اطلاعات را از ویدیوها و تصاویری که در اینترنت پیدا می کند استخراج کند در حالی که مدل LLM فعلی GPT-3.5، صرفاً مبتنی بر متن است.

خود مایکروسافت قبلاً در حال آزمایش مدل‌های هوش مصنوعی چندوجهی بوده است و اوایل این ماه جزئیاتی از Kosmos-1، مدلی که می‌تواند از داده‌های متن و تصاویر استفاده کند، منتشر کرد.

این اولین بار نیست که در مورد GPT-4 و توانایی آن در تولید ویدیو می شنویم. ماه گذشته،  OpenAI  اعلام کرد در حال کار بر روی یک برنامه تلفن همراه ChatGPT است که از فناوری هوش مصنوعی GPT-4 پشتیبانی می کند. یکی از ویژگی‌های برجسته اپلیکیشن موبایل، امکان ساخت ویدیو توسط کاربران با کمک هوش مصنوعی (artificial intelligence) بود.

شایعات در مورد GPT-4 و قابلیت‌های آن مدتی است که در حال چرخش در اینترنت بوده است. اگرچه سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، در مصاحبه‌ای که در اوایل سال جاری انجام داد، تلاش کرد آنچه را که این مدل جدید
artificial intelligence ( field of computer science and engineering practices for intelligence demonstrated by machines and intelligent agents) می‌تواند انجام دهد، کم اهمیت جلوه دهد. او در مصاحبه ای گفت که احتمالاً مردم را ناامید می‌کند.

اما آنچه قطعی است این است که فناوری هوش مصنوعی GPT-4 پاسخ ها را سریعتر از GPT 3.5 موجود ایجاد می کند. همچنین پاسخ های GPT-4 بیشتر شبیه انسان خواهد بود و پاسخ‌هایی را ایجاد می‌کند که بیشتر شبیه نویسنده های انسانی است.

تمامی این تغییرات در آینده نزدیک در چت بینگ نیز در دسترس خواهند بود.

با این حال، براون به طور خاص به چت بینگ و زمانی که به امکانات جدید  GPT-4 مجهز می شود اشاره ای نکرد. اما با توجه به این واقعیت که مایکروسافت میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرده است، معرفی چت Bing مجهز به GPT-4 خیلی دور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.