استفاده وودافون از هوش مصنوعی در تبلیغات باعث شد تا کاربران در تیکتاک با ارائهدهندهای مواجه شوند که وجود واقعی ندارد.
به گزارش تکناکع وودافون در اقدامی تازه، استفاده از ارائهدهنده مصنوعی را در تبلیغات خود آزمایش کرده است. به گفته شرکت، دلیل اقدام یادشده این است که هوش مصنوعی این روزها بخش مهمی از زندگی روزمره شده است.
هفته گذشته، هنگام نمایش تبلیغات وودافون در تیکتاک آلمان، کاربران با زنی مواجه شدند که به نظر میرسید وجود واقعی ندارد. بررسی دقیقتر نشان داد که این ارائهدهنده با هوش مصنوعی مولد ساخته شده است. نشانههایی همچون حرکت غیرطبیعی موها و ناپدیدشدن خالهای صورت و حالتهای چهرهای غیرواقعی، این موضوع را آشکار میکرد. وودافون نیز در بخش نظرات ویدئو این موضوع را تأیید کرد.

ورج مینویسد که در پاسخ به پرسشی درباره دلیل استفادهنکردن از «فرد واقعی درمقابل دوربین»، وودافون توضیح داد که درحال آزمایش سبکهای مختلف تبلیغات است و این بار از هوش مصنوعی استفاده کرده است. شرکت مذکور همچنین اضافه کرد که هوش مصنوعی این روزها آنقدر با زندگی مردم درآمیخته است که آن را در تبلیغات نیز به کار میگیرد.
این تبلیغ توجه مخاطبان را جلب کرد؛ هرچند بیشتر بهدلیل حس غیرعادی و غیرطبیعیبودن آن. گفتنی است که این نخستین تجربه وودافون در استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات نیست. سال گذشته نیز، این شرکت تبلیغی منتشر کرد که تمامی صحنههای آن با فناوری هوش مصنوعی ساخته شده بود.
روند استفاده از اینفلوئنسرهای جعلی مبتنیبر هوش مصنوعی در جهان روبهافزایش است. براساس گزارش نیویورک تایمز، شخصیتهای مجازی مانند Lil’ Miquela، ساخته شرکت فناوری Dapper Labs، پیشتر در کمپینهای برندهای بزرگی همچون کالوین کلین و پردا و بیامدبلیو حضور داشتهاند.