شیائومی با افتتاح نخستین فروشگاه رسمی خود در مرکز خرید کرتیل سوله پاریس، پساز چند سال وقفه به بازار خردهفروشی فرانسه بازگشت.
به گزارش سرویس فناوری تکناک، شیائومی با افتتاح نخستین فروشگاه «شیائومی هوم» (Xiaomi Home) تحت مدیریت مستقیم خود در پاریس، با قدرت به عرصه خردهفروشی فیزیکی در فرانسه بازگشت. لو ویبینگ، از مدیران ارشد گروه شیائومی، این خبر را رسماً اعلام کرد و این اقدام را گامی مهم برای تحکیم استراتژی خردهفروشی این شرکت در اروپا خواند.
فروشگاه رسمی شیائومی در مرکز خرید «کرتیل سولِه» پاریس واقع شده است و حضور فیزیکی شیائومی که پیشازاین ازطریق شرکای تجاری بزرگی مانند FNAC و Carrefour و فروش آنلاین محصولاتش ازجمله شیائومی ۱۵ و سری ردمی نوت تأمین میشد، تقویت میکند.
این بازگشایی بازگشتی معنادار برای شیائومی به فرانسه محسوب میشود. غول فناوری چینی پیشازاین یک فروشگاه مجاز در خیابان شانزهلیزه داشت که شرکت شخص ثالث آن را اداره میکرد و در دوران همهگیری کرونا بهطور موقت بسته شد. فروشگاه جدید بهطور کامل زیرنظر شیائومی مدیریت میشود که این امر نشاندهنده تعهدی جدیتر و بلندمدت به بازار فرانسه است.
هدف اصلی از این حضور فیزیکی مجدد، ارائه تجربهای یکپارچه و کامل از اکوسیستم محصولات شیائومی، از گوشیهای هوشمند و تبلتها گرفته تا گجتهای پوشیدنی و تجهیزات خانه هوشمند، برای مصرفکنندگان فرانسوی است.


شیائومی برای اولین بار می ۲۰۱۸ با افتتاح فروشگاه مجاز در بلوار سباستوپل پاریس، بهطور رسمی وارد بازار فرانسه شد. در آن زمان، محصولاتی مانند شیائومی میکس ۲ اس و ردمی نوت ۵ و اسکوتر برقی شیائومی به بازار عرضه شدند. همکاری با زنجیرههای خردهفروشی بزرگ مانند FNAC و DARTY و Carrefour نیز توزیع گسترده محصولات این شرکت را در سراسر کشور تضمین کرد.
افتتاح فروشگاه رسمی جدید نشاندهنده قصد استراتژیک این برند برای افزایش تعامل مستقیم با مشتریان، ارائه تجربیات عملی و گسترش خدمات پساز فروش استاندارد است. فروشگاههای «شیائومی هوم» بهگونهای طراحی شدهاند که کل اکوسیستم محصولات این شرکت را در خود جای دهند. مشتریان میتوانند انتظار داشته باشند که محصولات زیر را در این فروشگاه بیابند:
- جدیدترین گوشیهای هوشمند شیائومی
- تبلتهای سری «شیائومی پد»
- محصولات اینترنت اشیاء (AIoT) برای خانههای هوشمند
- گجتهای پوشیدنی، ازجمله مدلهای شیائومی بند و شیائومی واچ
- محصولات مرتبط با سبک زندگی و حملونقل
شیائومیتایم مینویسد که فروشگاه پاریس خدماتی همچون مشاوره تخصصی و امکان آزمایش عملی دستگاهها و راهنمایی برای انتخاب محصول را نیز ارائه خواهد داد تا کاربران بتوانند درک بهتری از اکوسیستم گسترده شیائومی پیدا کنند. این اقدام بخشی از نقشه راه جهانی شیائومی برای تقویت حضور خود، بهویژه در بازارهای مهم اروپا، محسوب میشود و اعتماد این شرکت به قابلیتهای بازار فرانسه را به نمایش میگذارد.

















