شرکت Perplexity با فعالسازی دستیار خرید آنلاین هوشمند خود، تجربه جستوجوی محصولات را تعاملی و شخصی میکند.
به گزارش سرویس فناوری تکناک، این شرکت اعلام کرده که این قابلیت جدید را برای کاربران آمریکایی فعال کرده است و این ابزار «اولویت را به کاربر میدهد». این اقدام همزمان با رقابت فشرده شرکتهای هوش مصنوعی مانند OpenAI و گوگل برای تصاحب بازار خرید آنلاین در فصل تعطیلات است.
شرکت Perplexity بیان کرد که ویژگی جدید، تجربه خرید را از حالت جستوجوی ساده به فرایند تعاملی تبدیل میکند. کاربران تنها کافی است بگویند که چه محصولی میخواهند و سپس با پرسشهای تکمیلی، نتایج را دقیقتر کنند. کالاهای پیشنهادی در قالب کارتهایی شامل مشخصات فنی، بررسیها و لینک خرید نمایش داده میشوند. در صورتی که فروشنده از PayPal پشتیبانی کند، خرید به صورت مستقیم از داخل Perplexity انجام میشود.
طبق توضیحات شرکت، این دستیار مانند ChatGPT در بخش خرید عمل میکند، اما تفاوت کلیدی آن در حافظه است. اگر کاربری قبلاً درباره «کت مناسب برای رفتوآمد با کشتی در خلیج سانفرانسیسکو» پرسیده باشد، سیستم این اطلاعات را ذخیره میکند و هنگام درخواست بعدی برای «بوت مناسب» از آن برای ارائه پیشنهاد دقیقتر استفاده خواهد کرد. این ویژگی اکنون در نسخه دسکتاپ و وب فعال است و نسخه iOS و اندروید طی هفتههای آینده عرضه میشود.
بخوانید: پرپلکسیتی مرورگر هوش مصنوعی کامت را برای اندروید عرضه کرد

شرکت Perplexity اعلام کرده است که همکاری «Instant Buy» با PayPal، به فروشندگان اجازه میدهد مانند فروش در وبسایت خود، ارتباط مستقیم با مشتری داشته باشند. این رویکرد به نگرانیهایی پاسخ میدهد که برخی کارشناسان، از جمله سردبیر The Verge، آن را «مشکل DoorDash» مینامند؛ وضعیتی که در آن پلتفرمهای واسطه، ارتباط اصلی میان فروشنده و مشتری را تضعیف میکنند.
این شرکت در بیانیه رسمی خود انتقادهایی را نیز متوجه جستوجوگرهای سنتی و رسانههای آنلاین کرده است. Perplexity عنوان کرد که نوارهای جستوجوی معمولی «در کشف و جستوجوی واقعی ناکام هستند» و بسیاری از رسانهها «درآمد وابسته را بر تطابق دقیق کالا با نیاز کاربر ترجیح میدهند». این شرکت بیان کرد که فضای فعلی خرید آنلاین بیشتر بر سرعت پرداخت تمرکز دارد تا «لذت خرید» باشد.
برای مطالعه بیشتر: هوش مصنوعی پرپلکسیتی به اسنپچت میآید
شرکت Perplexity ادعا کرد که دستیارهای هوش مصنوعی آن، که سایر شرکتها آنها را «agents» مینامند، قادر هستند نیت کاربر را تشخیص دهند، ترجیحات او را بهخاطر بسپارند و وظایف خرید را همانطور انجام دهند که خود کاربر انجام میداد. با این رویکرد، Perplexity امیدوار است که تجربه خرید آنلاین را از یک فرایند مکانیکی به یک همراه هوشمند شخصیسازیشده ارتقا دهد.

















