بازی شب گذشته ایران در جام جهانی ۲۰۲۶ بالاخره طلسم پیک ترافیک اینترنت را بعد از قطعی ۸۸ روزه شکست و به عدد ۷.۵۶ ترابیت بر ثانیه رسید.
به گزارش سرویس اخبار داخلی تکناک، در حالی که از بعد از اتصال نسبی اینترنت از پنجم خرداد ۱۴۰۵، پیک ترافیک مصرفی هیچگاه از ۵.۵۰ ترابیت بر ثانیه بیشتر نشده بود آمارهای شرکت ارتباطات زیرساخت (زیرمجموعه وزارت ارتباطات) نشان میدهد ترافیک اینترنت شب گذشته (۳۱ خردادماه) به ۷.۵۶ ترابیت بر ثانیه رسیده است.
نمودارهای ترافیکی سایت IRIX در ۲۴ ساعت گذشته دو قله دارد که نشان میدهد در ساعت ۲۳:۲۲ و ۰۰:۲۲ مصرف اینترنت به اوج خود رسیده است. بر اساس آن افزایش ترافیک از ساعت ۲۲:۳۰، همزمان با سوت داور شروع شده است. بین دو نیمه یک افت مصرف ترافیک پشت سر گذاشته شده و بعد از آن، دوباره نمودار به رکورد جدیدی رسیده است.
رکورد این مصرف در دست تهرانیها است و بعد از آن تبریز بیشترین میزان استفاده از اینترنت را دارد. در رتبههای بعد اصفهان و مشهد هستند که بیشترین حجم اینترنت را در این بازه زمانی مصرف کردهاند./منبع:زومیت

















