جدیدترین کارت گرافیکی انویدیا با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شود

جدیدترین کارت گرافیکی انویدیا با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شود

کارت گرافیکی RTX 4080 انویدیا  با رم 16 گیگابایت قرار است در تاریخ 16 نوامبر عرضه شود، اما برخی از خرده فروشان فروش ً این کارت گرافیکی را قبل از عرضه رسمی توسط شرکت سازنده به صورت آنلاین آغاز کرده اند.

به گزارش تک ناک، این فهرست‌ها  فروش منتشر شده آنلاین از جمله نسخه‌های منتشر شده از خود انویدیا، و همچنین بسیاری از شرکای هیئت مدیره آن، به ما اطلاعات اندکی درباره نحوه قیمت‌گذاری این  کارت گرافیکی در زمان عرضه می‌دهد.

قیمت پیشنهادی انویدیا در مورد خرده‌فروشی ها و برخی مدل‌ها ثابت باقی می‌ماند، اما خیلی هیجان‌زده نشوید . این شیوه قیمت گذاری در کل محدوده کارت گرافیکی RTX 4080 انویدیا صادق نیست. در واقع، در برخی موارد، قیمت‌ها آنقدر متفاوت است که می‌توانید به جای آن یک RTX 4090 بخرید.

هنوز روزهای اولیه عرضه است، اما تعداد زیادی از نسخه‌های مختلف کارت گرافیکی RTX 4080 با رم 16 گیگابایت اکنون  به صورت آنلاین قابل سفارش هستند و برخی از آنها قبلاً با برچسب‌های قیمت ضمیمه شده‌اند. قیمت خرده فروشی پیشنهادی انویدیا 1199 دلار در ایالات متحده و 1269 پوند انگلیس در بریتانیا تعیین شده است. برخی از طرح های سفارشی وجود دارند که نزدیک به این قیمت ها هستند، اما اغلب اوقات، GPU ها در حال حاضر بسیار گران تر هستند.

در ایالات متحده، اوضاع تاکنون خوب به نظر می رسد. هنگامی که فروش باز می شود، ممکن است بتوانید یک RTX 4080 را از PNY در MSRP بگیرید. با این حال، این سریع‌ترین نسخه کارت نیست و حداکثر ساعت بوست 2.5 گیگاهرتز دارد. البته، نسخه‌های بهتری از GPU وجود خواهد داشت که برچسب‌های قیمتی مشابهی خواهند داشت.

متأسفانه، فقط به این دلیل که یک کارت در MSRP به فروش می رسد به این معنی نیست که بسیاری از سازندگان رایانه شخصی قادر خواهند بود کارتی را با آن قیمت خریداری کنند. علیرغم این واقعیت که RTX 4090 بیش از حد قیمت دارد، هنوز هم تقریباً بلافاصله فروخته شد و بازگشتی بسیار ناخوشایند به روزهای کمبود GPU ایجاد کرد. این احتمال وجود دارد که اولین دسته از کارت گرافیکی RTX 4080 نیز به سرعت فروخته شود و ممکن است بعداً به دلیل تأثیر اسکالپرها با قیمت های بالاتر دوباره برای فروش ظاهر شود.

TechPowerUp برخی از پردازنده‌های گرافیکی را در یک خرده‌فروش دانمارکی، ProShop مشاهده کرد. این فروشگاه دارای طیف گسترده ای از کارت ها، از جمله مدل هایی از MSI، Asus، Gigabyte و Inno3D است. این قیمت‌ها نسبت به کارت PNY در Newegg بسیار کمتر دلگرم‌کننده هستند و بین 1626 دلار و 1946 دلار متغیر است.

در بریتانیا، برخی از کارت ها را می توان در Laptops Direct پیدا کرد. اکنون سه Palit GameRock GeForce RTX 4080 فهرست شده‌اند، اما ارزان‌ترین مدل 1450 پوند قیمت دارد و 180 پوند بیشتر از MSRP Nvidia است. این توسط VideoCardz مشاهده شد.

ProShop همچنین در فنلاند (و همچنین چندین کشور دیگر) شعبه دارد و قیمت RTX 4080 در آنجا کاملاً ترسناک است، اما این به دلیل مالیات بر ارزش افزوده بالا در فنلاند است. فروشگاه خرده فروش Inno3D کارت گرافیکی RTX 4080 X3 را با قیمت 1620 یورو لیست کرده است که ارزان ترین گزینه در حال حاضر است. قیمت ها برای مدل Asus ROG Strix OC به 1970 یورو می رسد.

قیمت‌های این نسل از کارت گرافیکی  ممکن است برای مدتی عادی نشود و برخی از بهترین پردازنده‌های گرافیکی انویدیا و AMD از نسل قبلی اکنون ارزان‌تر از همیشه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.