دانش بنیان ها کشور را از واردات 1025محصول بی نیاز کردند

دانش بنیان

شرکت‌های دانش‌ بنیان با تولید محصولات فناورانه خود، گامی بزرگ در جهت رونق بازار مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی که کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارند؛ برداشته اند.

به گزارش تک ناک، بنا برآمارهای اعلام شده 1025محصول که با توان بومی شرکت های دانش بنیان تامین شده و نیاز صنایع را مرتفع کرده و به نوعی بازار واردات این تولیدات را کساد کرده اند.

شرکت‌هایی که در دل زیست بوم فناوری و نوآوری فعالیت می کنند و با تکیه بر دانش و تخصص خود توانسته اند محصولاتی دانش بنیان، با کیفیت و قابل عرضه در بازار داخلی و بین المللی تولید کنند.

دانش‌ بنیان‌ها به دلیل ارزش افزوده بالایی که ایجاد می‌کنند، نقش ویژه ای در رشد علمی و فناورانه کشور دارند. ثروت زایی از علم و فناوری، ایجاد اشتغال پایدار، ارزش افزوده و تولید و صادرات کالاهای دانش‌بنیان به عنوان اهداف توسعه این شرکت ها به حساب می آیند.

بر همین اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از این مجموعه‌های دانش بنیان ؛ توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری را در کشور محقق کرده است.

این شرکت ها که در حال حاضر در 9 دسته طبقه بندی شده و محصولات خود را ارائه کرده‌اند؛ یکی از حلقه‌های اصلی توسعه فناوری در کشور محسوب می شوند و ایران را در عرصه‌های مختلف علمی رشد داده‌اند.

یکی از این حوزه‌ها، تولید مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی است که بر اساس آخرین آمار ثبت شده در حال حاضر یک هزار و 25 شرکت دانش‌ بنیان برای ارتقای این عرصه فناورانه تلاش می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.