اپل با کمبود 6 میلیون آیفون 14 پرو روبرو است

بر اساس آخرین گزارش بلومبرگ، آشفتگی اخیر در کارخانه فاکسکان در ژنگژو چین احتمالاً منجر به کمبود 6 میلیون واحد آیفون 14 پرو خواهد شد.

به گزارش تکناک، این رقم بر اساس تحلیل افرادی است که با عملیات مونتاژ اپل آشنا هستند. تعداد دقیق کمبود  هنوز مشخص نیست و بستگی به نحوه مدیریت وضعیت پیش آمده توسط فاکسکان دارد.

محدودیت‌های COVID-19 از اوایل نوامبر به طور موقت بر تاسیسات مونتاژ اصلی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس واقع در ژنگژو چین تأثیر گذاشته بود. و این مرکز قبل از پیش آمدن اعتراضات ظرفیت تولید خود را کاهش داده بود.

از آن زمان، اوضاع بسیار بدتر شده است. کارگران شکایت داشتند که آلودگی ویروسی در کارخانه همچنان در حال گسترش است و غذا و داروی کافی وجود ندارد. تعداد قابل توجهی تصمیم گرفتند از کارخانه خارج شوند و به شهرهای خود بازگردند.

فاکسکان در ابتدا پاداش هایی را برای متقاعد کردن کارگران به ماندن ارائه کرد . این پاداشها در اعتراضات تاثیری نگذاشت و فاکسکان رقم این پاداش ها را تا ده برابر افزایش داد. گسترش عفونت ها ادامه یافت و کارخانه در شرایط قرنطینه شدیدتری قرار گرفت.

کارگران تازه استخدام شده از عدم پرداخت پاداش های وعده داده شده شکایت داشتند که منجر به اعتراضاتی شد که به خشونت تبدیل شد. فاکسکان بعداً اعتراف کرد که یک “خطای فنی” در موردپرداخت پاداش‌ها مرتکب شده است و قول داد آن را اصلاح کند.

علاوه بر این، این شرکت برای نیروهای تازه استخدام شده جدید که دیگر نمی‌خواستند بمانند، مبلغی را برای خروج پیشنهاد داد و گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از 20هزار کارگر این کار را پذیرفته‌اند و کارخانه را ترک کرده‌اند.

کارخانه فاکسکان در ژنگژو مرکز تولید اولیه مدل های سری آیفون 14 پرو است.

اعتراضات شانگهای

اعتراضات بزرگی در شانگهای به دلیل قرنطینه‌های COVID-19 صورت گرفته است. طی سه سال گذشته، یک میلیارد نفر در چین در یک قرنطینه طولانی زندگی میکردند در این دوره  قرنطینه مردم مجبور به دادن انبوهی از آزمایش ابتلا به کووید19 شدند تحمل این شرایط منجر به نارضایتی مردم شد و این نارضایتی ها اکنون باعث ایجاد تظاهرات خیابانی گسترده در چین شده است

این، اعتراضات در مقیاس بزرگ در شانگهای می تواند تولید مک بوک را در معرض خطر قرار دهد.

اپل قبلاً بیانیه‌ای رسمی در اوایل ماه جاری منتشر کرده بود که تأخیر در ارسال آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس را به مشتریان تأیید کرد. برخی از خرده فروشان مانند Best Buy قبلاً هشدار داده اند که ممکن است واحدهای سری آیفون 14 پرو در این فصل تعطیلات دچار کمبود شوند. ظرفیت تولید آیفون 14 و 14 پلاس معمولی نیز 3 میلیون دستگاه کاهش یافت، علت کاهش  به دلیل تقاضای کمتر مصرف کنندگان برای خرید این مدل ها اعلام شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.