ارتقاء مقاومت صفحه محافظ گوشی در برابر سقوط با یک نوآوری جدید

کورنینگ Victus 2

شرکت کورنینگ به تازگی آخرین نوآوری خود در فناوری صفحه محافظ، یعنی Gorilla Glass Victus 2 را معرفی کرده است.

به گزارش تکناک، این شرکت با طراحی محلول جدید مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع بالاتر را نسبت به نسل های قبلی ارئه کرده است ، در عین حال حفظ انعطاف پذیری در برابر خراش ارتقاء یافته است.

به طور خاص تر، کورنینگ بر روی بهبود مقاومت در برابر سقوط صفحه بر روی سطوح ناهموار خاص، مانند بتن تمرکز کرده‌است. این امر، با توجه به اینکه بتن فراوان ترین ماده مهندسی شده در جهان است، بسیار مهم بود.

بر اساس آزمایشات کورنینگ، محلول جدید Gorilla Glass Victus 2 می تواند در برابر سقوط از ارتفاع تا 1 متر روی سطوح مانند بتن و تا دو متر روی سطوح مانند آسفالت مقاومت کند. اکثر محلول‌های دیگر هنگام سقوط نیم متری یا کمتر شکست می‌خورند. با این وجود، کورنینگ نمی‌خواست مقاومت در برابر خراش را فدای مقاومت در برابر سقوط کند، بنابراین این شرکت ادعا می‌کند محلول جدید Glass Victus 2 مقاومت خراش مواد نسل قبلی Victus را حفظ کرده‌است.

کورنینگ می‌گوید 84 درصد از مصرف‌کنندگان بزرگ‌ترین بازارهای گوشی‌های هوشمند جهان (چین، هند و ایالات متحده آمریکا) دوام را به عنوان مهم‌ترین عامل هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید می‌دانند. این مساله با توجه به قیمت‌های امروزی گوشی‌های هوشمند و این واقعیت ساده که مشتریان در مقایسه با یک دهه پیش، کارهای بسیار بیشتری با تلفن‌های خود انجام می‌دهند، قابل درک است. همچنین دلیل  اصرار سامسونگ در استفاده از مواد با دوام بالا مانند بدنه آلومینیومی برای بسیاری از قطعات گوشی‌های هوشمند و تبلت گلکسی همین است.

احتمال استفاده سامسونگ از Gorilla Glass Victus 2

هیچ اطلاعات دقیقی مبنی بر اینکه استفاده سامسونگ از Gorilla Glass Victus 2 در هر یک از دستگاه های آینده خود و یا اینکه کدام گوشی های هوشمند برای اولین بار از این ماده جدید استفاده خواهند کرد، وجود ندارد. اما با توجه به گذشته سامسونگ، می‌توان حدس زد که سری گلکسی S23 یا حداقل گلکسی  S23 اولترا ممکن است دارای Gorilla Glass Victus 2 باشند.

این مساله به هیچ وجه تایید نشده‌است. همچنین امکان استفاده مجدد سامسونگ از Glass Victus+ برای سری گلکسی S23 وجود دارد. این مواد در حال حاضر مجموعه گلکسی S22 را پوشش می‌دهد و ممکن است سامسونگ تشخیص دهد Gorilla Glass Victus 2 نیاز به ارتقا دارد. با توجه به اینکه این شرکت به خصوص در مقایسه با اکثر برندهای اندرویدی دیگر، در حال حاضر متعهد به کیفیت ساخت و انعطاف پذیری برتر است، امیدواریم این اتفاق بیفتد.

تا زمان در دست بودن اطلاعات بیشتر درباره سری گلکسی  S23 و استفاده از Victus 2 در آن، می‌توانید تست‌های کورنینگ را در ویدیوهای زیر، به منظور درک بهتر نحوه عملکرد محلول جدید با وجود محدودیت‌ها مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.