اینستاگرام در حال حاضر به شما امکان همکاری با دوستانتان در پستها، ریلها و کاروسلها را میدهد.کاربران اکنون میتوانند موزیک، استیکرها و چالشها را بصورت پستهای مشترک منتشر کنند.
به گزارش تکناک، اینستاگرام بسیار فراتر از آغاز ساده خود گسترش یافته است و شاید بتوان آن را به عنوان عکس محورترین برنامه و از بهترین برنامه های رسانه های اجتماعی معرفی کرد.
این پلتفرم که متعلق به متا است، با ویژگیهایی از پخش زنده تا ویدیویی بصورت لوپ، همچنان در حال معرفی روشهای جدید برای کاربران است تا با دنبالکنندگان خود در ارتباط باشند. با این حال، برای افراد همیشه آسان نبوده است که فراتر از اشتراک گذاری، در مورد محتوا در سراسر برنامه همکاری کنند. برای پر کردن این خلاء، Instagram در حال حاضر Collabs را به کاربران ارائه میدهد که تا چهار کاربر را قادر میسازد تا در کاروسل، ریل یا پست مشترک همکاری کنند.
کاربران Instagram اکنون میتوانند تا سه نفر دیگر را دعوت کنند تا به صورت مشترک نویسنده این نوع محتواها باشند. حتی کسانی که حساب کاربری خصوصی دارند – به طوری که پروفایل بدون پذیرش درخواست دوستی قابل مشاهده نیست – میتوانند دیگران را به همکاری در ایجاد محتوا دعوت کنند، فقط به شرطی که با دعوت شونده در این پلتفرم دوست باشند. پس از بارگذاری ریل، پست یا کاروسل، با دنبالکنندگان هر نویسنده به اشتراک گذاشته میشود و در پروفایلهای شخصی آنها نمایش داده میشود.
موسیقی همچنین یک قسمت بزرگ از راهاندازی Collabs است. از زمانی که Instagram در سال ۲۰۲۰ ریلز را راهاندازی کرد، کاربران قادر بودند موسیقی را از کتابخانه موسیقی خود برای همراهی با محتوا انتخاب کنند. هنگام معرفی همین ویژگی در استوریها در سال ۲۰۱۸، اینستاگرام اظهار کرد که کتابخانه آن شامل هزاران آهنگ است. اکنون، کاربران میتوانند موسیقی را به کاروسلهای خود اضافه کنند و اینستاگرام قصد دارد کتابخانه موسیقی خود را در طی چند هفته آینده به کشورهای بیشتری گسترش دهد.
علاوه بر این، اسپاتیفای با Instagram در مکزیک و برزیل همکاری خواهد کرد تا یک ویژگی جدید به نام Reels Music Chart را در پلتفرم خود راهاندازی کنند. در اینجا، کاربران اسپاتیفای میتوانند به ۵۰ آهنگ از محبوبترینها در ریلز Instagram گوش دهند.
با این حال، اینفلوئنسرها میتوانند بیشترین سود را از Collabs به دست آورند. به جای اینکه فقط محتوا را برای دنبالکنندگان به نمایش بگذارند، آنها اکنون میتوانند با استفاده از استیکر “Add Yours” ریلهای تعاملی را ایجاد کنند. این امکان را به دنبالکنندگان میدهد تا با چالشها و پرسشهایی که توسط اینفلوئنسرها ارسال میشود، در ارتباط باشند و اینفلوئنسرها میتوانند تصمیم بگیرند آنها را برجسته کنند. پس از انتخاب شدن، ریل دنبالکننده میتواند توسط سایر کاربران Instagram مشاهده شود، در صورتی که حساب کاربری آنها به عنوان عمومی علامتگذاری شده باشد.
اینستاگرام Collabs را به عنوان یک روش جدید برای کاربرانش برای بیان خلاقیت خود و ارتباط با دوستانشان معرفی کرده است. اینکه آیا عموم این تلاشهای جدید آن را برای تبدیل به یک پلتفرمی متفاوت از یک پلتفرم تبلیغاتی آماده میکنند یا خیر، هنوز قطعی نشده است.