اسنپچت قصد دارد برای بهبود لنزهایش از قابلیتهای هوش مصنوعی و واقعیت افزوده استفاده کند.
بهگزارش تکناک، اسنپ، صاحب اپلیکیشن اسنپچت، شرکتی پیشرو درزمینهی واقعیت افزوده (AR) برای تقویت عکسها و ویدئوهای دنیای واقعی با جلوههای دیجیتالی است. اسنپ با اینکه از رقبایی مثل متا کوچکتر است، با ارائهی جلوههای ویژهی پیشرفته و خلاقانهای که به لنزها معروف هستند، قصد دارد نظر کاربران را جلب کند.
اخیراً اسنپ جدیدترین نسخهی فناوری هوش مصنوعی مولد خود را معرفی کرده است که به کاربران امکان میدهد تا هنگام فیلمبرداری با دوربین گوشی خود، جلوههای ویژهی واقعگرایانهتری تجربه کنند. این مدل هوش مصنوعی جدید بهزودی به اسنپچت اضافه خواهد شد.
علاوهبراین بهلطف بهروزرسانیهای اخیر، کاربران اسنپچت اکنون میتوانند لنزهای ساختهشده با هوش مصنوعی را در محتوای خود بگنجانند. همچنین، لنز استودیو به مجموعه ابزار جدیدی از هوش مصنوعی مولد مجهز شده است؛ ازجمله دستیار هوش مصنوعی که برای کمک به توسعهدهندگان در پاسخ به هر پرسشهایشان طراحی شده است.
طبق گزارش فونآرنا، اسنپ از ابزار مفید دیگری نیز بهره میبرد که به هنرمندان اجازه میدهد تا با واردکردن پرامپت (دستور)، بهطور خودکار تصویر سهبعدی ایجاد کنند. پیشازاین، فناوری واقعیت افزودهی اسنپ فقط میتوانست جلوههای سادهای مانند قراردادن کلاه روی سر فرد حاضر در ویدئو را مدیریت کند. اکنون، بهلطف این ارتقاها توسعهدهندگان واقعیت افزوده میتوانند لنزهای واقعگرایانهتری بسازند.
همچنین، اسنپ با استفاده از مجموعهی GenAI با نگارخانهی ملی پرترهی لندن همکاری کرده است تا لنزهایی الهامگرفته از سبکهای پرترهی نمادین توسعه دهد. کاربران اسنپچت میتوانند از میان مجموعهای از لنزهای پرتره انتخاب کنند و عکس بگیرند و آن را روی دیوار پروژهی Living Portrait موزه بهاشتراک بگذارند.
راهاندازی این مجموعهی جدید از ابزارهای هوش مصنوعی اقدامی راهبردی برای اسنپچت است که مزیت رقابتی آن را دربرابر رقبایی مانند اینستاگرام و تیکتاک تقویت و احتمالاً کاربران بیشتری را جذب میکند. این رقیبان هوش مصنوعی را بهطور عمیق در پلتفرمهایشان ادغام میکنند. برای مثال، تیکتاک اخیراً آواتارهای دیجیتالی تولیدشده با هوش مصنوعی را معرفی کرده است. متا نیز در سالهای گذشته روی فناوریهای هوش مصنوعی و واقعیت افزوده سرمایهگذاری هنگفتی کرده است.