دردسر غیر فعال شدن ناگهانی Apple ID برای برخی از کاربران

به‌تازگی بسیاری از کاربران اپل به‌طور ناگهانی با مشکل خروج از Apple ID خود مواجه و پس از تلاش برای ورود مجدد، مجبور شده‌اند رمزعبورشان را بازنشانی کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، برخی از کاربران محصولات اپل گزارش دادند که برای اتصال مجدد به iCloud به وارد‌کردن رمز‌عبور خود نیاز داشته‌اند. درعین‌حال، کاربرانی که قابلیت «محافظت از دستگاه سرقت‌شده» را فعال کرده‌اند، مجبور شده‌اند برای ورود مجدد به Apple ID خود یک ساعت انتظار بکشند. صفحه‌ وضعیت سیستم (System Status) اپل مشکلی را برای سرویس‌های این شرکت نشان نمی‌دهد؛ بنابراین، مشخص نیست که آیا این مشکلی گسترده بوده است یا خیر.

بااین‌حال، وب‌سایت خبری ۹to5Mac گزارش می‌دهد که حتی برخی از کارمندان این شرکت نیز با این مشکل روبه‌رو شده‌اند. به‌نظر می‌رسد حداقل یکی از نویسندگان Forbes نیز با این مسئله مواجه شده است. این وب‌سایت بین این اتفاق و حملات بازنشانی رمز‌عبور که در ماه مارس چند نشریه ازجمله Forbes آن را پوشش داده بودند، ارتباطی مشاهده نکرده است.

کاربری در شبکه‌ اجتماعی ماستادون ادعا کرد که یکی از اعضای تیم پشتیبانی اپل به او گفته است که گاهی اوقات بهبودهای امنیتی به‌صورت تصادفی به حساب کاربری اضافه می‌شوند. در همین زمینه، فرد دیگری امروز در ردیت در تاپیک مربوط به این مشکل نوشته است که پشتیبانی اپل به او گفته که رمز‌عبورش حوالی ساعت ۱۲ شب تغییر کرده است.

برخی دیگر نیز اعلام کردند که مجبور شده‌اند رمز‌عبور اختصاصی برنامه‌های خود (App-Specific Passwords) را برای برنامه‌های جانبی که به Apple ID آن‌ها دسترسی دارند (مانند سرویس‌های ایمیل)، بازنشانی کنند.

بااین‌حال، به‌نظر نمی‌رسد همه‌ کاربران مجبور شده باشند رمز‌عبور خود را تغییر دهند. فردی که در تاپیک ردیت پست گذاشته بود، اشاره کرد که بازنشانی رمز‌عبور فقط «پیشنهاد» شده و اجباری نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.