در دهمین سالگرد عرضه Bloodborne، نسخه شبیهسازیشده این بازی روی ShadPS4 حالا از ویژگیهای FSR و HDR پشتیبانی میکند، در حالی که سونی همچنان سکوت خود را در قبال نسخه PC حفظ کرده است.
به گزارش تکناک، در حالی که سونی هیچ نشانهای از عرضه Bloodborne روی PC نشان نمیدهد و بهنظر میرسد این بازی همچنان در انحصار کنسول باقی بماند، جامعه مادسازان بهطور مستقل دست به کار شدهاند تا این شاهکار فرامسافتور را به تجربهای کامل و بهینه روی کامپیوتر تبدیل کنند.
اکنون، با گذشت ۱۰ سال از عرضه بازی، نسخه شبیهسازیشده Bloodborne روی شبیهساز ShadPS4 به دستاوردی بزرگ رسیده است: پشتیبانی کامل از FSR (فناوری ارتقای وضوح تصویر) و HDR به آن اضافه شده تا تجربهای مدرنتر و بصریتر از بازی فراهم شود.
طبق اطلاعات منتشرشده توسط georgemoralis در گیتهاب، تغییرات اخیر شامل موارد زیر میشود:
- قابلیت شخصیسازی کامل دکمهها برای موس و کیبورد
- اصلاحات گسترده در بخش Recompiler شیدرها
- رفع اشکالات مربوط به رویدادهای ویدیویی
- بهبود مدیریت حافظه و رفع پیغامهای خطای مربوط به GPU
- اصلاح عملکرد سنسور ژیروسکوپ و شتابسنج
- بهبود سازگاری با CPUهای قدیمیتر
- افزایش سازگاری با بازیهای ساختهشده با موتور Unity
- اضافه شدن پشتیبانی از HDR
- اضافه شدن پشتیبانی از FSR

بهگفته توسعهدهندگان، Bloodborne از ابتدا تا انتها روی این شبیهساز قابل بازی است و حالا با اضافه شدن این ویژگیهای جدید، کیفیت بصری آن از نسخه اصلی نیز فراتر میرود. با این حال، تصمیم سونی برای نگهداشتن این بازی بهعنوان یک اثر انحصاری و نادیده گرفتن بازار عظیم PC، همچنان باعث تعجب و انتقاد طرفداران شده است.
در سمت دیگر، جامعه PC همچنان با انگیزه و پشتکار در حال ارتقاء تجربه Bloodborne هستند، و افزودن FSR و HDR هدیهای عالی برای طرفداران در دهمین سالگرد این بازی محسوب میشود.