کنسول PS5 Pro در بازی Avatar: Frontiers of Pandora با استفاده از تکنولوژی PSSR، کیفیت تصویری پایینتری نسبت به نسخه استاندارد PS5 ارائه کرده است.
به گزارش تکناک و به نقل از کارشناسان دیجیتالفاندری، بازی Avatar: Frontiers of Pandora که به تازگی برای کنسول PS5 Pro منتشر شده، به جای پیشرفت در کیفیت، عملکردی ضعیفتر از نسخه استاندارد PS5 داشته است.
در حالی که نسخه Pro به طور رسمی وعده داده بود که گرافیکهای حالت کیفیت (Quality Mode) نسخه استاندارد را با نرخ 60 فریم در ثانیه اجرا کند، اما نتیجه نهایی شامل مشکلاتی است که باعث میشود حتی حالت عملکرد (Performance Mode) در PS5 استاندارد جلوه بهتری داشته باشد.
یکی از اصلیترین عوامل این مشکل، تکنولوژی PSSR (PlayStation Spectral Resolution) است، که با استفاده از ماشین لرنینگ، رزولوشن تصاویر را بهبود میبخشد.
با وجود این، مشکلات جدی در پردازش عناصر شفافیت (مانند شاخ و برگ گیاهان) و ورودیهای رهگیری پرتو (Ray Tracing) مشاهده شده است.
بازی Avatar با محدوده رزولوشن داینامیک 720p تا 1800p در PS5 Pro، همراه با این محدودیتهای تکنولوژی، کیفیتی پایینتر از انتظار ارائه کرده است.
در گذشته نیز مشکلات مشابهی در بازیهایی مانند Silent Hill 2 و Star Wars Jedi: Survivor وجود داشت، اما این مشکلات در بازی Avatar به وضوح برجستهتر شدهاند.
جزئیات محیطی کمکیفیت، نویز تصویری ناشی از PSSR و مشکلات وضوح تصویر، تجربه بصری کاربران را تحت تأثیر قرار دادهاند.
کاربران و کارشناسان از سونی درخواست کردهاند که گزینهای برای غیرفعال کردن ویژگیهای Pro فراهم کند تا بتوانند بازیها را با امکانات کنسول استاندارد و فقط با استفاده از قدرت سختافزاری بیشتر PS5 Pro اجرا کنند.
این گزینه در حال حاضر در نسخههای توسعهدهنده PS5 Pro وجود دارد، اما هنوز برای عموم کاربران عرضه نشده است.
شرکت سونی میتواند از تجربه موفق تکنولوژیهایی مانند DLSS انویدیا برای بهبود PSSR الهام بگیرد.
در حالی که این تکنولوژی نوظهور است و نیاز به بهینهسازی بیشتری دارد، اما از یک کنسول 700 دلاری انتظار میرود که کیفیتی بینقص ارائه دهد.
سونی و توسعهدهندگان، در کوتاهمدت باید مشکلات موجود را سریعتر رفع کنند تا تجربه کاربران از کنسول بهبود یابد.
دیدگاهها 1