بر اساس گزارش جدید IDC، هواوی با سهم ۶۸.۹ درصدی در سه فصل اول سال پیشتاز بازار گوشیهای هوشمند تاشو چین است، درحالیکه رشد دو رقمی محمولهها و حضور شگفتانگیز سامسونگ در میان پنج برند برتر، تغییر مسیر این بازار بهسوی مصرف عمومی را نشان میدهد.
به گزارش تکناک ، این گزارش حاکی از آن است که آنر، دیگر شرکت چینی، در جایگاه دوم قرار دارد، در حالی که سامسونگ به طور غیرمنتظرهای در میان پنج شرکت برتر جای گرفته است.
طبق دادههای IDC، هواوی در دوره ژانویه تا سپتامبر، سهم ۶۸.۹ درصدی از بازار گوشیهای تاشو چین را به خود اختصاص داده است، که این رقم نشاندهنده برتری قاطع آن نسبت به رقباست. آنر با سهم ۱۱.۲ درصدی در رده دوم قرار دارد. پس از آن، ویوو با ۵ درصد، اوپو با ۴.۹ درصد و سامسونگ با ۴.۳ درصد سهم بازار، در ردههای بعدی دیده میشوند.
بازار کلی گوشیهای هوشمند تاشو در چین، رشدی قابل توجه را تجربه کرده است. در سه ماهه سوم سال [مثلاً ۲۰۲۳، با فرض اینکه گزارش برای اوایل ۲۰۲۴ است]، حجم محمولهها به ۲.۶۳ میلیون دستگاه رسید که این میزان ۱۷.۸ درصد نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته افزایش نشان میدهد.
مجموع محمولهها در سه فصل اول سال نیز به ۷.۶۲ میلیون دستگاه بالغ شده که حاکی از رشد ۱۴.۳ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته است. IDC با توجه به این روند، پیشبینی میکند که تا پایان سال، تقریباً ۱۰ میلیون دستگاه گوشی تاشو در چین به بازار عرضه شود.

به نقل از gsmarena، حضور سامسونگ در میان پنج شرکت برتر بازار گوشیهای تاشو چین، نکتهای جالب توجه است. این شرکت مدتهاست که در مجموع فروش گوشیهای هوشمند در بازار چین، سهم ناچیزی دارد و با رقابت فشرده شرکتهای محلی روبرو است. با این حال، به نظر میرسد که مصرفکنندگان چینی علاقه زیادی به سری گلکسی Z فولد ۷ (و به طور کلی دستگاههای تاشو سامسونگ) نشان دادهاند، که این موضوع به آن کمک کرده تا جایگاه خود را در این بخش خاص از بازار تثبیت کند.
IDC در گزارش خود تأکید کرده است که گوشیهای تاشو در حال گذر از وضعیت “ابزارهای خاص برای کاربران اولیه” به “دستگاههای اصلی و عمومی” هستند. این تغییر، به ویژه در بازار چین، با پیشرفتهای قابل توجهی در طراحی، از جمله نازکی و سبکی بیشتر نسبت به نسلهای گذشته، تقویت شده است که جذابیت آنها را برای طیف وسیعتری از مصرفکنندگان افزایش داده و به رشد پایدار این بخش از بازار کمک میکند.

















