شرکت Electronic Arts (EA)، غول صنعت بازی، معتقد است که هوش مصنوعی مولد (Generative AI) انقلابی در نحوه ساخت و تجربه بازیها ایجاد خواهد کرد.
بهگزارش تکناک، هوش مصنوعی مولد (Generative AI) از سال گذشته با وعده ایجاد تحول در اکثر صنایع بر سر زبانها افتاده است. صنعت بازیهای ویدئویی که وابستگی زیادی به تکنولوژی دارد، قطعاً از این قاعده مستثنی نیست.
بهنقل از wccftech، اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز (EA)، در تماسی درباره درآمد سهماهه چهارم ۲۰۲۴ با سرمایهگذاران، اعلام کرد که این شرکت تخمین میزند بیش از نیمی از فرایندهای توسعه آنها با استفاده از هوش مصنوعی مولد بهبود یابد و درنهایت، در ۳ تا ۵ سال آینده به خلق دنیاهای بازی بزرگتر و فراگیرتر منجر شود.
ویلسون افزود که استودیوهای EA تشنه استفاده از هوش مصنوعی مولد هستند؛ زیرا این فناوری میتواند روند رسیدن به هدف نهایی بازیهای ویدئویی، یعنی ساخت سریعتر بازیهای بهتر و خلاقانهتر را تسریع کند. درادامه مطلب، بخشی از اظهارات ویلسون را آوردهایم:
در اولین قدم با هوش مصنوعی مولد، بهدنبال این هستیم که ببینیم چگونه میتواند ما را کارآمدتر کند و به توسعهدهندگانمان قدرت بیشتری دهد و زمان بیشتری برایشان آزاد کند تا سریعتر به بخشهای سرگرمکننده ساخت بازی برسند. با درنظرگرفتن این نکات، انتظار داریم فرصت زیادی برای ما وجود داشته باشد. ما تمام فرایندهای توسعه خود را تجزیهوتحلیل کردهایم. براساس ارزیابی اولیه، معتقدیم که بیش از ۵۰ درصد از فرایندهای توسعهمان تحتتأثیر پیشرفتهای هوش مصنوعی مولد، بهبود پیدا خواهند کرد.
ما تیمهایی در سراسر شرکت داریم که واقعاً بهدنبال اجرای این برنامه هستند. فاز دوم برای ما چگونگی گسترش بیشتر بازیهایمان است. برای مثال، چگونه دنیاهای بزرگتر با شخصیتهای بیشتر و خطوط داستانی جذابتر بسازیم؟ اگر بهبود کارایی طی ۱ تا ۳ سال آینده واقعاً اتفاق بیفتد، انتظار ما این است که در بازه زمانی ۳ تا ۵ ساله، بتوانیم بهعنوان بخشی از جوامع آنلاین عظیم و روایتگریهای پرفروش خود، دنیاهای بزرگتر و فراگیرتری بسازیم که بازیکنان بیشتری را در سراسر جهان بهشکلی منحصربهفرد درگیر کند.
شاید در بازه زمانی بیش از ۵ سال، به این فکر کنیم چگونه تمام ابزارهایی که ایجاد میکنیم، دراختیار جامعه گستردهتر قرار دهیم تا بتوانیم تجربیات بازی کاملاً جدید، جالب، خلاقانه و متفاوتی ارائه دهیم. یکی از مزیتهای عالی ما این است که ۴۰ سال داده دراختیار داریم. همانطورکه به کارایی در ۱ تا ۳ سال و توسعه در ۳ تا ۵ سال و تحول در بازه زمانی ۵ ساله فکر میکنم، درواقع با ۴۰ سال داده اختصاصی که باید به این مدلها وارد کنیم، بسیار محتمل است که بتوانیم این بازه زمانی را تسریع ببخشیم.
توسعهدهندگان ما واقعاً مشتاق بودند تا هرچه سریعتر به این فناوری دست پیدا کنند؛ زیرا هدف نهاییمان ساخت سریعتر بازیهای بزرگتر، خلاقانهتر، مبتکرانهتر و سرگرمکنندهتر است تا بتوانیم مردم بیشتری را در سراسر جهان و با سرعت بیشتری سرگرم کنیم.
مدیر اجرایی EA بهطور خاص اشاره نکرده که منظورش از هوش مصنوعی مولد دقیقاً چه نوعی است. برجستهترین نوع آن برای مصرفکنندگان، هوش مصنوعی برای شخصیتهای غیرقابلبازی (NPC) است که Inworld و Convai اخیراً بهنمایش گذاشتهاند؛ اما کابردهای دیگری نیز برای توسعهدهندگان بازی وجود دارد.