گوگل بهدنبال توسعه و طراحی قابلیتی تازه در موتور جستوجو و نقشه خود است تا با آن بتواند ارتباط بین کسبوکارها و مصرفکنندهها را تقویت کند.
بهگزارش تکناک، گوگل با قابلیتی جدید در نقشه و موتور جستوجوی خود، دنبالکردن کسبوکارهای دلخواه را آسانتر میکند. این ویژگی پستهای شبکههای اجتماعی را مستقیماً با پروفایلهای کسبوکارها ادغام میکند. قابلیت جدید یادشده بدینمعنی است که میتوانید جدیدترین بهروزرسانیهای کسبوکارهای دلخواهتان را مستقیماً در موتور جستوجوی گوگل مشاهده کنید.
برای اولینبار نشریه تخصصی Search Engine Journal این بهروزرسانی را کشف کرد. بهروزرسانی مذکور با هدف غنیسازی تجربه کاربران ازطریق نمایش فعالیت آنلاین کسبوکارها درکنار جزئیات اصلی مانند اطلاعات تماس و نظرات انجام شده است. کسبوکارهایی که قبلاً حسابهای شبکههای اجتماعی خود را به پروفایلهای کسبوکار گوگل (GBP) متصل کردهاند، ممکن است جدیدترین پستهایشان بهطور خودکار در پروفایلشان نمایش داده شود.
درحالیکه پروفایلهای کسبوکار گوگل بهطور سنتی جزئیات ضروری مانند آدرس و ساعات کاری را ارائه میکردند، این بهروزرسانی به کسبوکارها امکان میدهد تا مرکز آنلاین پویاتری ایجاد کنند. این ویژگی جدید باید بهطور یکپارچه پستهای اخیر را از پلتفرمهای مختلفی ازجمله فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، پینترست، تیکتاک، ایکس و یوتیوب نمایش دهد. این پستها در بخش اختصاصی با عنوان «بهروزرسانیهای شبکههای اجتماعی» در پایین پروفایل کسبوکار نمایش داده خواهند شد.
گوگل دستورالعملهای دقیقی درباره نحوه قالببندی لینکهای شبکههای اجتماعی برای پروفایلهای کسبوکار گوگل منتشر کرده است. کسبوکارها همچنین میتوانند ازطریق همان کانال پشتیبانی، اطلاعات مربوط به افزودن و ویرایش و حذف لینکهای شبکههای اجتماعی از پروفایل خود را بیابند.
این بهروزرسانی موقعیتی بُردبُرد برای هر دو طرف، چه کسبوکارها و چه مصرفکنندهها، بهوجود میآورد. کسبوکارها بدون تلاش اضافی، فضای باارزشی برای تبلیغشان بهدست میآورند؛ درحالیکه مصرفکنندهها میتوانند نمای کلیتری از حضور آنلاین کسبوکارها داشته باشند و بهطور بالقوه پیشنهادهای ویژه یا رویدادهایی را کشف کنند که در شبکههای اجتماعی تبلیغ میشوند.
درحالیکه این ویژگی آینده درخشانی دارد، درحالحاضر تنها در مناطق منتخب و برای تعداد محدودی از پروفایلهای کسبوکار دردسترس است. بااینحال، باتوجهبه ظرفیتهای این قابلیت در بهبود تجربه آنلاین برای هر دو طرف، بهنظر میرسد بهزودی شاهد عرضه گستردهتر آن باشیم.