نحوه بازیابی فایل‌های از‌دست‌رفته گوگل ‌درایو

پس از رفع مشکل ازدست‌رفتن فایل‌های کاربران در نسخه دسکتاپ گوگل درایو، گوگل جزئیات نحوه بازیابی فایل‌ها را توضیح داده است.

به‌‌گزارش تک‌ناک، دو هفته پیش ایجاد اشکالی در برنامه دسکتاپ گوگل‌ درایو باعث شد تا فایل‌های بسیاری از کاربران از دست برود. اکنون که مشکل برطرف شده است، گوگل جزئیات نحوه بازیابی آن فایل‌ها را توضیح می‌دهد.

گوگل با انتشار پستی در صفحه پشتیبانی خود می‌گوید که مشکل فایل‌های ازدست‌رفته در برنامه دسکتاپ گوگل درایو برطرف شده است و کاربران باید برنامه را به‌روز کنند. نسخه‌‌های 84 تا 84.0.4.0 تحت‌تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند.

گوگل دو روش اصلی برای بازیابی فایل‌های ازدست‌رفته کاربران در برنامه دسکتاپ گوگل درایو ارائه می‌دهد: یکی از‌طریق پشتیبانی برنامه‌ی Drive for desktop و دیگری از‌طریق رابط خط فرمان. دومین روش شیوه پیشرفته‌تری است؛ بااین‌حال، هر دو روش‌ به بازگرداندن نسخه‌های ذخیره‌شده از فایل‌های از‌دست‌رفته کمک می‌کنند.

برای روش اول، گوگل می‌گوید که باید آخرین نسخه (85.0.13.0) برنامه Drive for desktop را از وب‌سایت گوگل دانلود کنید. در آنجا در‌حالی‌که کلید Shift صفحه‌کلید را نگه داشته‌اید، روی دکمه تنظیمات کلیک کنید. سپس، گزینه بازیابی پشتیبان‌گیری ظاهر می‌شود. در این مرحله کاربران می‌توانند فایل‌های پشتیبان‌گیری‌شده خود را جست‌وجو و بازیابی کنند.

گوگل می‌گوید روش دوم، یعنی رابط خط فرمان، برای کسانی مناسب است که نسخه پشتیبان از حساب درایو برای دسکتاپ در مکان دیگری دارند یا می‌خواهند فایل‌ها را در مکانی خاص بازیابی کنند.

اگر با این دو روش فایل‌ها ظاهر نشدند، گوگل توصیه می‌کند از Windows Backup یا macOS Time Machine استفاده کنید تا به نقطه‌ای برگردید که فایل‌های کش هنوز دردسترس بود‌ه‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.