طراحی ابزارهای هوش مصنوعی مولد گوگل برای تبلیغ‌دهندگان

براساس گزارش‌های تازه، گوگل قصد دارد ابزارهای هوش مصنوعی مولد را دراختیار تبلیغ‌دهندگان قرار دهد.

به‌گزارش تک‌ناک، به‌دنبال استفاده‌ی آمازون از هوش مصنوعی مولد برای تبلیغ‌دهندگان در هفته‌ی گذشته، گوگل امروز مجموعه‌ای از ابزارهای تصویرسازی هوش مصنوعی مولد را برای تبلیغ‌دهندگان در ایالات متحده معرفی کرد.

از‌طریق استودیو محصول جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی، فروشندگان و تبلیغ‌دهندگان خواهند توانست از قابلیت‌های هوش مصنوعی متن به تصویر فقط با تایپ‌کردن پیامی برای توصیف تصویری که می‌خواهند استفاده کنند، برای ایجاد تصاویر محصول جدید به‌رایگان بهره‌ ببرند.

TechCrunch می‌نویسد که از این ویژگی برای وظایف ساده مانند تغییر رنگ پس‌زمینه‌ی عکس‌های محصول یا تبدیل پس‌زمینه به رنگی یکنواخت و کارهای پیشرفته‌تری مانند درخواست نمایش محصول در صحنه‌ای خاص می‌توان استفاده کرد.

به‌عنوان مثال، وقتی شرکتی در ماه می این ویژگی را معرفی کرد، پیشنهاد داد که یکی از شرکت‌های فعال درزمینه‌ی مراقبت از پوست می‌تواند با تایپ‌کردن عبارت «محصولی که با هلو و گیاهان استوایی در پس‌زمینه احاطه شده است»، تصاویر فصلی را درخواست دهد. حالا همان شرکت می‌تواند درخواستی مربوط به زمستان ارائه بدهد؛ مانند «محصولی که روی برف قرار گرفته است و در اطراف آن شاخه‌های درختان سرو یا صنوبر قرار گرفته‌اند».

گوگل اعلام کرد که مدل هوش مصنوعی یا AI (artificial intelligence : field of computer science and engineering practices for intelligence demonstrated by machines and intelligent agents) مولد می‌تواند به بهبود تصاویر بی‌کیفیت بدون نیاز به عکاسی مجدد و حذف پس‌زمینه‌های مزاحم کمک کند. با ارائه‌ی قابلیت‌های تصویرسازی هوش مصنوعی، هر کسب‌وکاری می‌تواند تصاویر حرفه‌ای را برای تبلیغات خود ایجاد کند، بدون اینکه برای جلسه‌های عکاسی بارها هزینه کند.

اهالی مانتین‌ویو می‌گویند که این ویژگی از امروز برای همه‌ی کاربران Merchant Center Next در ایالات متحده و در برنامه‌های گوگل و یوتیوب در Shopify دردسترس قرار خواهد گرفت. این ویژگی هوش مصنوعی همراه با ویژگی‌های اضافی جدیدی برای فروشندگان منتشر شده است؛ ازجمله ویژگی «کسب‌وکار کوچک» برای جست‌وجوی گوگل و Maps که به مشتریان نشان می‌دهد کدام برندها خودشان را به‌عنوان کسب‌وکارهای کوچک طراحی کرده‌اند.

گوگل افزود که بر‌اساس عواملی مانند تعداد محصولاتی که ارائه می‌دهند یا چقدر ترافیک وب مشاهده می‌کنند، این ویژگی را به‌صورت خودکار به برخی از فهرست‌ها اضافه خواهد کرد. با‌این‌حال، کسب‌وکارها می‌توانند این ویژگی را در هر زمان در Merchant Center یا پروفایل کسب‌وکار خود تنظیم یا آن را حذف کنند.

افزون‌براین، گوگل قصد دارد زمانی‌که مشتریان نام فروشنده را جستجو می‌کنند، ازطریق پنل دانش (Knowledge Panel) اطلاعات بیشتری به خریداران ارائه دهد. قبلاً این پنل اطلاعاتی مانند مکان مرکزی کسب‌وکار یا تعداد کارمندان را به‌اشتراک می‌گذاشت. اکنون اطلاعاتی مانند پیشنهادها و تخفیف‌های فعلی، سیاست‌های حمل‌و‌نقل و بازگشت کالا، اطلاعات خدمات مشتری و امتیازها و نقدها نیز نمایش داده می‌شود.

برخی از این اطلاعات قبلاً ازطریق Merchant Center با گوگل به‌اشتراک گذاشته می‌شد؛ اما این شرکت اعلام کرده است که حالا با اطلاعات معتبر دیگری از سراسر وب تکمیل خواهد شد. به‌گفته‌ی گوگل، پنل دانش در سال 2022 به بیش 2.3میلیارد اتصال به کسب‌وکارهای آمریکا در ماه کمک کرده است؛ از‌جمله تماس‌ها، درخواست‌های آدرس، رزروها و نقدها. ناگفته نماند که پنل به‌روزرسانی‌شده در ماه جاری میلادی دردسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.