گوگل ویژگی جدیدی به نام Ask for Me را معرفی کرده است که بهصورت خودکار با کسبوکارها تماس میگیرد و اطلاعات مورد نیاز شما را دریافت میکند.
به گزارش تکناک، گوگل ویژگی جدید Ask for Me را با هدف صرفهجویی در زمان کاربران و تسهیل دسترسی به اطلاعات خدمات و قیمتها معرفی کرد. ویژگی یادشده از هوش مصنوعی برای تماس با کسبوکارهای محلی و دریافت اطلاعاتی درباره دسترسی و قیمتها استفاده میکند. قابلیت مذکور بهطور خاص برای کاربران ثبتنامکرده در آزمایشهای «Search Labs» گوگل در دسترس است و هماکنون در نسخههای دسکتاپ و موبایل امکان استفاده دارد.
برای استفاده از گوگل ویژگی Ask for Me، کاربران ابتدا باید برای خدمات محلی مانند «تعویض روغن» یا «سالن ناخن نزدیک» جستوجو کنند. پساز آن، گزینه «Ask for Me» بههمراه دکمه «شروع» برای آنان نمایش داده میشود. با انتخاب این گزینه، از کاربر خواسته میشود تا جزئیات بیشتری درباره خدمت مدنظر وارد کند. این جزئیات میتواند شامل «تعویض تایر»، «نگهداری طبق برنامه کارخانه»، «مانیکور فرانسوی» و سایر خدمات مشابه باشد.
پساز واردکردن اطلاعات، هوش مصنوعی گوگل بهطور خودکار با کسبوکارهای محلی تماس میگیرد و بهنمایندگی از کاربر، اطلاعاتی درباره قیمتها و دسترسیها را جمعآوری میکند. سپس این اطلاعات بهصورت خلاصه برای کاربر ارسال میشود.
به نقل از تککرانچ، این قابلیت بهویژه برای کسانی مفید خواهد بود که نمیخواهند زمان زیادی را صرف تماسهای تلفنی کنند و منتظر نمایندگان خدمات مشتری بمانند. سال گذشته، گوگل ویژگی دیگری با نام «Talk to a Live Rep» معرفی کرد که به کاربران اجازه میدهد تا بهجای تماس مستقیم، ازطریق هوش مصنوعی با کسبوکارها تماس بگیرند و منتظر بمانند تا نمایندهای زنده در دسترس قرار گیرد. این ویژگی بهطور کلی باعث کاهش زمان انتظار کاربران و حذف نیاز به شنیدن موسیقی نگهداری در حین تماسهای طولانی میشود.
گوگل اخیراً ویژگی جدیدی به نام Daily Listen را نیز راهاندازی کرده است. این ویژگی تجربه صوتی شخصیسازیشده مبتنیبر هوش مصنوعی است که به کاربران کمک میکند تا با فید خبری شخصیسازیشده، از جدیدترین اخبار مطلع باشند.