لینکدین با هدف افزایش زمان حضور کاربران و ایجاد فرصتهایی برای گفتوگو، در حال کار روی تجربه بازی در پلتفرم خود است. این بازی احتمالاً مبتنیبر پازل خواهد بود.
بهگزارش تکناک، لینکدین، شبکه اجتماعی متعلق به مایکروسافت، عمدتاً بهعنوان پلتفرمی برای شبکهسازی و کسب دانش حرفهای و استخدام شناخته میشود و درحالحاضر، بیش از ۹۰۰ میلیون نفر کاربر دارد. حالا این شبکه اجتماعی برای افزایش زمان حضور افراد در پلتفرم خود، اکنون به حوزه کاملا جدیدی وارد میشود: «بازی».
براساس یافتههای تأییدهشده تککرانچ، لینکدین در حال کار روی تجربه بازی است. این تجربه با الهامگرفتن از بازیهای معمامحور سادهای مانند Wordle که به موفقیت گسترده و جذب میلیونها بازیکن رسید، قصد دارد از علاقه مردم به این سبک بازیها بهره ببرد.
محققان اپلیکیشن با بررسی کدها به سرنخهایی از فعالیت لینکدین در حوزه بازی دست یافتهاند. نیما اوجی، یکی از این محققان، اشاره میکند که بهنظر میرسد ازجمله ایدههایی که لینکدین در حال آزمایش آن است، سازماندهی امتیاز بازیکنان براساس محل کار آنان است و بدینترتیب، شرکتها براساس این امتیازات «رتبهبندی» میشوند.
سخنگوی لینکدین نیز تأیید کرده است که این شرکت روی بخش بازی کار میکند؛ اما هنوز تاریخ راهاندازی مشخص نشده است. وی در پیامی به تککرانچ گفت:
با اضافهکردن بازیهای مبتنیبر پازل به تجربه لینکدین، کمی سرگرمی ایجاد و روابط را عمیقتر میکنیم و امیدواریم جرقهای برای گفتوگو ایجاد کنیم. منتظر خبرهای بیشتر باشید!
مایکروسافت، مالک لینکدین، غول بازیهای ویدئویی است. بخش بازیهای این شرکت که شامل ایکسباکس و اکتیویژن بلیزارد و زنیمکس میشود، در سهماهه گذشته ۷/۱ میلیارد دلار درآمد بهدست آورده که برای اولینبار از درآمد ویندوز عبور کرده است. سخنگوی لینکدین از اظهارنظر درباره اینکه مایکروسافت در پروژه بازی لینکدین مشارکت میکند یا خیر، خودداری کرده است.
بازیها چه ازنظر درآمد و چه ازنظر تعامل، بهطور منظم در میان محبوبترین اپلیکیشنها برای گوشیهای هوشمند و کامپیوترهای شخصی قرار میگیرند. بازیهای معمایی و کژوال یکی از دستههای محبوب در این فضا در بین کاربران موبایل محسوب میشوند. پلتفرمهای غیرگیم مدتهاست که برای افزایش ترافیک خود از این واقعیتها بهره میبرند. اگر به محبوبیت جدول کلمات متقاطع و سایر پازلها در روزنامهها و مجلات فکر کنید، میتوان گفت این روند حتی پیش از اینترنت وجود داشته است.
در سال ۲۰۲۲، روزنامه نیویورک تایمز بازی موفق و فراگیر Wordle را خرید. اواخر سال گذشته، این رسانه معتبر اعلام کرد که میلیونها نفر همچنان به انجام این بازی ادامه میدهند. این بازی اکنون بخشی از پلتفرم بزرگتری از پازلها و بازیهای آنلاین است که این روزنامه توسعه داده است.
نتایج بهدستآمده سایر شرکتها که روی بخش بازی تمرکز کردهاند، متفاوت بوده است. فیسبوک، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، سالها محرک اصلی بازیهای اجتماعی بوده است. بااینحال در سال ۲۰۲۲، این شرکت اپلیکیشن مستقل بازی خود را بهدلیل کاهش استفاده تعطیل کرد. امروزه، فیسبوک تمرکز بسیار بیشتری بر تجربه واقعیت ترکیبی و کسبوکار متا کوئست خود دارد.
در سالهای گذشته، لینکدین ویژگیهای جدید متعددی را برای افزایش چگونگی و میزان استفاده افراد از پلتفرم خود امتحان کرده است. استراتژی این شرکت را شاید بتوان به بهترین شکل با این جمله توصیف کرد: «چگونه میتوانیم محبوبترین ابزارهایی که مردم درحالحاضر استفاده میکنند، بگیریم و آنها را به مخاطبان لینکدین و تمرکز بر دنیای کار مرتبط کنیم؟» این تلاشها از آموزش آنلاین و توسعه حرفهای تا عملیات انتشار و اخبار و استفاده از ابزارهای ویدئویی بیشتر و جذب سازندگان محتوا و افراد تأثیرگذار را شامل میشود.