حذف تبلیغات در اینستاگرام بدیندلیل است که آزمایشهای بچهدزد نشان میدهد قراردادن تبلیغات مشکلساز شده است.
بهگزارش تکناک، دو شرکت بزرگ اپلیکیشن دوستیابی تبلیغات اینستاگرام را بهدلیل آزمایشهایی که رفتار بچهدزدان را تقلید میکردند، به حالت تعلیق درآوردند.
این مسئله به پخش تبلیغات درکنار مطالب غیراخلاقی جنسی منجر شده است. ناگفته نماند برندهای دیگری که تحتتأثیر قرار گرفتهاند، شامل دیزنی و پیتزا هات و والمارت هستند.
تمام برندهای بزرگ با متا و دیگر شبکههای رسانههای اجتماعی قراردادی دارند که میگوید تبلیغات آنها نباید درکنار محتوای نامناسبی نمایش داده شود که عموماً شامل سخنان تبعیضآمیز و مطالب صریح جنسی است.
روزنامهی والاستریت ژورنال و مرکز کانادایی آزمایشهایی بهطور مستقل برای حفاظت از کودکان انجام داده است. این آزمایشها نشان داد که تبلیغات برندهای بزرگ ممکن است درکنار تصاویر غیراخلاقی جنسی نمایش داده شوند. بهعبارتدیگر، جستوجوی تصاویری مانند ژیمناستهای کودک و چیرلیدرها و محتوای مشابه، درکنار محتوای جنسی بزرگسالان نمایش داده میشود.
درحالیکه این آزمایشها مسلماً براساس رفتار اقلیت کوچکی از کاربران اینستاگرام مدلسازی شدهاند، WSJ گزارش میدهد که دههاهزار حساب منطبق با این نمایه پیدا کرده است و زمانیکه آن حسابها را دنبال میکند، محتوای مشابهی را مشاهده کرده است.
باتوجهبه این مسائل، دو برند اپلیکیشن دوستیابی تبلیغات خود را در تمامی پلتفرمهای متا متوقف کردهاند. دراینبین، برندهای دیگر نیز گفتهاند که شرکت مادر اینستاگرام متا برای بازرسیهای مستقل برای تعیین این موضوع که آیا قراردادن تبلیغات نامناسب برندهایشان را درمعرض خطر قرار میدهد یا خیر، پرداخت میکند.
مانند آزمایش مشابهی که دربارهی شبکهی اجتماعی X انجام شد؛ یعنی جایی که حسابهایی برای دنبالکردن سخنان مشوق عداوت و تنفر ایجاد شدند و اپل یکی از شرکتهایی بود که تبلیغات آن در مجاورت آن محتوا ارائه میشد.
بااینحال، واقعیت این است که نمونههای واقعی از این حسابها وجود دارند و تبلیغکنندگان قول گرفتهاند که تبلیغاتشان همراه با محتوای مشکلدار نمایش داده نشود. مسئولیت این موضوع برعهدهی شرکتهای رسانههای اجتماعی است که باید این وعدهها را حتی دربارهی حسابهای تعلقگرفته به ناپسندترین افراد حفظ کنند.