مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در جریان نشست عملکرد مالی سهماهه اول ۲۰۲۵ اعلام کرد که این شرکت در حال بررسی راهاندازی نسخه پریمیوم و اضافه کردن تبلیغات به اپلیکیشن مستقل Meta AI است.
به گزارش تکناک، اپلیکیشن Meta AI که این هفته به صورت رسمی به عنوان محصولی مستقل راهاندازی شده است، به کاربران امکان تعامل مستقیم با چتبات هوش مصنوعی و تولید تصویر درون اپ را میدهد. زاکربرگ گفت که متا در نظر دارد خدمات ویژهای برای کاربرانی ارائه دهد که به «قدرت پردازشی بیشتر یا قابلیتهای اضافی» نیاز دارند.
همچنین زاکربرگ از احتمال اضافه شدن پیشنهاد محصول یا حتی تبلیغات دروناپی سخن گفت، اگرچه تأکید کرد که در کوتاهمدت تمرکز اصلی شرکت بر «گسترش مقیاس و تعمیق تعامل کاربران» خواهد بود و هنوز زمانی برای شروع مدل درآمدی، مشخص نشده است.

شرکت متا با این حرکت به دنبال رقابت جدیتر با بازیگران اصلی بازار، از جمله OpenAI، گوگل و مایکروسافت است؛ شرکتهایی که هماکنون نسخههای پولی از محصولات هوش مصنوعی خود —نظیر ChatGPT، Gemini و Copilot— را عرضه میکنند.
پیش از این، چتبات Meta AI تنها در اپلیکیشنهایی مانند: فیسبوک، مسنجر و واتساپ در دسترس بود. اما حالا با نزدیک به یک میلیارد کاربر فعال، در قالب اپلیکیشنی مستقل به میدان آمده است تا جایگاه خود را در رقابت فشرده هوش مصنوعی تثبیت کند.
طبق اعلام متا، این شرکت در چند ماه گذشته ۴۲ میلیارد دلار درآمد داشته و سرمایهگذاری در حوزه هوش مصنوعی را تا سقف ۷۲ میلیارد دلار افزایش داده است؛ رقمی که نسبت به اعلام قبلی زاکربرگ (۶۵ میلیارد دلار) رشد چشمگیری دارد.