قابلیت‌های جدیدی به Copilot مایکروسافت 365 اضافه خواهد شد

به‌زودی Copilot مایکروسافت 365 میزبان قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی مانند تکمیل خودکار و توسعه‌ دستورالعمل و رابط گفت‌وگوی Catch Up می‌شود.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت در تلاش برای حل مشکل ارائه‌ دستورالعمل مناسب برای هوش مصنوعی مولد است و قصد دارد همه را به مهندس دستور (Prompt Engineer) تبدیل کند. در ماه‌های آینده، Copilot مایکروسافت 365 که سرویسی پولی است و دستیار هوش مصنوعی را به برنامه‌های آفیس اضافه می‌کند، با قابلیت تکمیل خودکار جدیدی به‌روزرسانی خواهد شد که برای بهبود دستورالعمل‌های هوش مصنوعی پیشنهادهایی ارائه می‌دهد.

هنگام ایجاد دستور، Copilot به‌طور خودکار گزینه‌هایی را برای تکمیل آن با اطلاعات مرتبط از برنامه‌های آفیس شما، مانند صندوق ورودی ایمیل، ارائه می‌دهد. به‌عنوان‌ مثال، اگر شروع به تایپ «خلاصه‌سازی» کنید، Copilot گزینه‌هایی برای خلاصه‌سازی ۱۰ ایمیل خوانده‌نشده‌ آخر صندوق ورودی یا سایر وظایف مرتبط با داده‌های آفیس را نمایش خواهد داد. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به تایپ دستورهای کامل و پیچیده، سریع و آسان از هوش مصنوعی برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید.

همچنین، مایکروسافت در حال توسعه‌ قابلیت جدیدی با عنوان توسعه‌ دستورالعمل در Copilot برای مایکروسافت ۳۶۵ است که اساساً هر دستوری که ایجاد می‌کنید، بازنویسی می‌کند. این ویژگی به کاربرانی کمک خواهد کرد که می‌خواهند Copilot عملیاتی را روی فایل انجام دهد؛ اما مطمئن نیستند چه سطح جزئیاتی برای بهینه‌سازی دستور و کسب بهترین نتیجه‌ ممکن ضروری است.

کوپایلت مایکروسافت ۳۶۵ به‌زودی به رابط گفت‌وگوی جدیدی به نام Catch Up مجهز می‌شود که جلسات آینده را برجسته می‌کند و اسناد و سایر اطلاعات مرتبط را برای کمک به شما به‌منظور آماده‌شدن برای جلسه نشان می‌دهد. مایکروسافت به مشترکان Copilot مایکروسافت ۳۶۵ اجازه می‌دهد تا دستورهایی را در Copilot Lab ایجاد و منتشر و مدیریت کنند که می‌توان آن‌ها را برای تیم‌های فردی در کسب‌وکارها تنظیم کرد. این کار اشتراک‌گذاری دستورهای مفید برای استفاده همکاران را آسان‌تر می‌کند.

مایکروسافت ویژگی‌های آینده‌ Copilot مایکروسافت ۳۶۵ را درکنار آخرین گزارش سالانه‌ شاخص روند کار خود (Work Trend Index) معرفی می‌کند. این گزارش امسال گزارشی مشترک از مایکروسافت و لینکدین درباره وضعیت هوش مصنوعی در محل کار است. مایکروسافت با نظرسنجی از ۳۱ هزار نفر در ۳۱ کشور‌، روند استخدام در لینکدین را تجزیه‌و‌تحلیل و به داده‌های مایکروسافت 365 نگاه کرده است تا آمارهایی درباره استفاده از هوش مصنوعی در کسب‌وکارها ارائه دهد.

طبق ادعای مایکروسافت، ۷۸ درصد از کاربران هوش مصنوعی به‌جای انتظار برای ارائه ابزار به‌وسیله سازمان‌ها، ابزارهای هوش مصنوعی خود را به محل کار می‌آورند. ردموندی‌ها می‌گویند که شاهد «ظهور کاربران حرفه‌ای هوش مصنوعی» هستند؛ کارکنانی که برای صرفه‌جویی در وقت در محل کار، از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

گزارش خودمحور مایکروسافت در زمانی منتشر می‌شود که این شرکت زیر فشار سرمایه‌گذاران برای نشان‌دادن بازدهی سرمایه‌گذاری‌های کلان خود در هوش مصنوعی قرار دارد. از ۳۱ درصد رشد درآمد بخش آژور و سایر سرویس‌های ابری در آخرین دوره‌ مالی مایکروسافت، درآمد حاصل از سرویس‌های هوش مصنوعی ۷ امتیاز را ازآن خود کرده است که درمقایسه‌با دوره‌ مالی قبل، افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.