مایکروسافت با روشهای جدیدی مانند استفاده از SSD برای کاهش مصرف VRAM در بهروزرسانیهای آتی رابط برنامهنویسی DXR، قصد دارد فناوری ردیابی پرتو را کارآمدتر کند.
بهگزارش تکناک، افزایش استفاده از تکنیکهای ردیابی پرتو یا ردیابی مسیر برای ایجاد تصاویری غوطهورکننده و واقعگرایانه در بازیها، هزینههایی بههمراه دارد. در مقاله «سیستمها و روشهایی برای پردازش سطح جزئیات ساختار شتابدهنده ردیابی پرتو»، مایکروسافت بیان میکند که ردیابی پرتو و ساختارهای شتابدهنده مرتبط با آن با کمک نرمافزار ویرایش یا بازتولید میشوند. این اجزا برای انتقال سریعتر داده و پردازش جزئیات، با راهحلهای ذخیرهسازی رقابت میکند.
wccftech مینویسد که این ثبت اختراع راهحلهای خاصی را ارائه میکند؛ مانند داشتن استخرهای مدیریتپذیرتر از دادههای مرتبط با ساختارهای شتابدهنده. این دادهها میتوانند در حافظه یا دستگاههای ذخیرهسازی مانند SSDها ذخیره شوند که سریعترین سرعت پردازش را در میان گزینههای ذخیرهسازی غیرفرّار ارائه میدهند.
اینکه این ایده در عمل چگونه کار خواهد کرد، جالب خواهد بود. بااینحال، یک نکته قطعی است: استفاده از دستگاههای ذخیرهسازی سریعتر مانند SSDها به بهبود عملکرد ردیابی پرتو کمک میکند. رابط برنامهنویسی DXR مایکروسافت میتواند با مجموعه Direct I/O این شرکت هماهنگ شود که سابقهای درخشان در استفاده بهینه از HDDها و SSDها دارد. با پیشرفت نسل پنجم SSDها در صنعت کامپیوتر، میتوانیم شاهد عملیشدن این ایده باشیم.