اینستاگرام در حال آزمایش ویژگی جدیدی به نام ریلز قفلشده است که به کاربران اجازه میدهد تا ویدئوهایی منتشر کنند که فقط با درج کد مخفی مشاهدهکردنی هستند.
به گزارش تکناک، اینستاگرام در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان میدهد تا ریلزها را با استفاده از کد مخفی و سرنخهای دادهشده باز کنند. این ویژگی بهطور خاص برای افزایش تعامل با محتوای تولیدکنندگان طراحی شده است و به سازندگان محتوا و سلبریتیها فرصت میدهد تا محتوای اختصاصی خود را با طرفداران وفادارتر خود به اشتراک بگذارند. ویژگی ریلز قفلشده میتواند راهی برای ارسال محتوای خصوصی به دنبالکنندگان خاص باشد.
یکی از نکات جالب ویژگی مذکور این است که تولیدکنندگان میتوانند ریلز را قفل کنند و برای بازکردن آن سرنخهایی مانند «تولد من» یا «اسم سگ من» را بدهند. این سرنخها به دنبالکنندگان وفادار که احتمالاً اطلاعات بیشتری دراینباره دارند، کمک میکند تا کد مخفی را پیدا و به ریلز دسترسی پیدا کنند.
ویژگی ریلز قفلشده ابتدا در حساب طراحی اینستاگرام مشاهده شد. در این حساب، ریلزی قفلشده با پیامی همچون «کد مخفی را وارد کنید» و سرنخی مانند «اولین هشتگ در کپشن» منتشر شد. در این نمونه خاص، کد مخفی «threads» بود که به اولین هشتگ ذکرشده در کپشن اشاره میکرد. پساز بازکردن ریلز، پیامی با عنوان «بهزودی» نمایش داده میشد که به نظر میرسید اعلامیهای برای راهاندازی پروفایل حساب کاربری در پلتفرم Threads باشد.

به نقل از تککرانچ، این ویژگی میتواند به سازندگان محتوا و برندها امکان دهد که تبلیغات یا کمپینهای بازاریابی خود را به روشی جذاب و سرگرمکننده معرفی کنند. بهعنوان مثال، آنها میتوانند از ریلزهای قفلشده برای رونمایی محصولات جدید یا ایجاد هیجان درباره آنها استفاده کنند.
برای کاربران عادی، این ویژگی میتواند روشی سرگرمکننده برای بهاشتراکگذاری محتوا با گروههای خاص از دوستان باشد. بااینحال، ممکن است برخی از کاربران به تعامل با ریلزهای قفلشده علاقهمند نباشند و وقت خود را صرف پیداکردن کدهای مخفی نکنند؛ بهویژه در شرایطی که اینستاگرام با انواع مختلفی از محتوا و ویژگیها پر شده است.
شایان ذکر است که این ویژگی آزمایشی شباهتهایی به ویژگی «Reveal» اینستاگرام دارد که سال گذشته برای ارسال استوریهای پنهان به دنبالکنندگان راهاندازی شد. این ویژگی به کاربران امکان میدهد تا استوریهای مخفی ارسال کنند و تنها کسانی که به آنها پیام میدهند، بتوانند محتوای خاص را ببینند. با توجه به اینکه این ویژگی هنوز در مرحله آزمایش است، مشخص نیست که اینستاگرام چه زمانی آن را در دسترس عموم قرار دهد.