شرکت انویدیا در نظر دارد در نیمه اول سال جدید میلادی با ساخت نسل جدیدی از رایانههای جمعوجور برای ربات انساننمای Jetson Thor، به طور گستردهتری وارد عرصه رباتیک شود.
به گزارش تکناک، این حرکت پیشبینی میشود که بخشی از استراتژی طولانیمدت و در حال تکامل انویدیا باشد. طبق تأیید روزنامه فایننشال تایمز، این شرکت قصد ندارد به طور مستقیم با تولیدکنندگانی چون تسلا رقابت کند، بلکه هدف آن تأمین نیازهای «صدها هزار» سازنده ربات در سراسر جهان است.
به گفته Deepu Talla، معاون رباتیک انویدیا، این شرکت بهجای رقابت با تولیدکنندگان اصلی، نوعی زیرساخت OEM برای تولید رباتها فراهم خواهد کرد.
Talla در مصاحبهای با فایننشال تایمز توضیح داد که این تغییر بهواسطه دو پیشرفت فناوری بزرگ ایجاد شده است. نخست، انفجار مدلهای هوش مصنوعی مولد و دوم، توانایی آموزش رباتها در محیطهای شبیهسازیشده، که امکان بهبود و توسعه رباتها را فراهم میآورد.
علاوه بر این، تحلیلگران معتقد هستند که یکی از دلایل ورود شرکت انویدیا به دنیای رباتیک، تلاشهای دیگر شرکتهای بزرگ مانند: Amazon و Google برای کاهش وابستگی به تراشههای هوش مصنوعی انویدیا است.
این شرکتها در حال توسعه تراشههای هوش مصنوعی اختصاصی خود هستند و انویدیا بهوضوح در تلاش است تا با تقویت حضور خود در بازار رباتیک، به گسترش استفاده از تراشههای خود در این حوزه کمک کند.
در نهایت، باید اشاره کرد که انویدیا به عنوان تأمینکننده فناوری برای ساخت رباتهای انساننمای تسلا موسوم به Optimus، نقشی کلیدی در صنعت رباتیک ایفا میکند. این همکاری نشاندهنده رشد و اهمیت روزافزون رباتیک انساننما در دنیای فناوری است.