پینترست در بهروزرسانی جدید خود، قابلیت جستوجوی تصویری را با افزودن ویژگیهای پیشرفته مبتنیبر هوش مصنوعی ارتقا داده است.
به گزارش تکناک، پینترست بهتازگی قابلیت جستوجوی تصویری خود را با مجموعهای از ویژگیهای جدید مبتنیبر هوش مصنوعی بهروزرسانی کرده است. اقداممذکور این پلتفرم را بیشازپیش بهعنوان ابزار جستوجوی بصری برای کشف ایدهها و سبکها و حالوهواهایی مطرح میکند که بیان آنها با کلمات دشوار است.
طبق اعلام رسمی پینترست، قابلیت جدید به کاربران امکان میدهد تا با استفاده از تصویر بهجای متن، جستوجوهای دقیقتر و هدفمندتری انجام دهند. ابزارهایی برای پالایش بهتر نتایج و دسترسی گستردهتر به جستوجوی تصویری در سراسر پینترست نیز در این بسته بهروزرسانی گنجانده شدهاند.
تککرانچ مینویسد که یکی از تغییرات مهم قابلیتی است که در دسته مد زنانه و بهطور اولیه برای کاربران ایالات متحده آمریکا و کانادا و بریتانیا فعال شده است. در این قابلیت، زمانی که کاربر روی پین ضربه میزند، جلوهای درخشان ظاهر میشود و سپس پینترست با بهرهگیری از مدلهای زبانی بصری (VLMs) که نوعی هوش مصنوعی مولد هستند، کلماتی تولید میکند که توضیح میدهد چرا آن پین دلخواه کاربر قرار گرفته است.

این ویژگی شباهتهایی به جستوجوی چندحالته شرکت گوگل دارد که در آن متن و تصویر همزمان برای انجام جستوجو استفاده میشوند؛ اما در پینترست تمرکز بر تولید خودکار کلمات برای تقویت و دقیقتر کردن پرسشهای جستوجو است. پینترست اعلام کرده است که از مدلهای چندحالته پیشرفته در این فرایند استفاده میکند؛ اما جزئیاتی درباره آنها ارائه نشده است.
ویژگی دیگری که به جستوجوی مد کمک میکند، امکان یافتن جایگزینهایی برای آیتمی خاص ازنظر رنگ و جنس یا استایل است. برای مثال، کاربر میتواند آیتمی مشابه با ظاهری نزدیک به سبک Y2K یا مدلی رسمیتر برای موقعیتهای خاص را پیدا کند.
پینترست افزوده است که جستوجوی تصویری را به بخشهای بیشتری از اپلیکیشن خود گسترش خواهد داد. کاربران ازاینپس میتوانند با لمس طولانی هر پین در صفحه اصلی، فرایند جستوجوی تصویری را آغاز کنند.

این تغییرات درحالی رخ دادهاند که پیشاز این، نگرانیهایی درباره افزایش حجم تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی در پینترست مطرح شده بود. این شرکت اخیراً اعلام کرد که این تصاویر را برچسبگذاری خواهد کرد و گزینهای برای کاهش نمایش آنها در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
پینترست امیدوار است با این رویکرد جدید، ضمن پاسخ به نگرانیها درباره اصالت تصاویر، بتواند جایگاه خود را بهعنوان ابزار الهامبخش در خرید بصری حفظ کند و نشان دهد هوش مصنوعی میتواند بهجای تهدید، ابزاری برای تقویت تجربه کاربری باشد.