کنسول بازی PS5 Pro راهکارهایی آسان و مقرونبهصرفه را برای پیادهسازی پیشرفتها دراختیار توسعهدهندگان قرار خواهد داد.
بهگزارش تکناک، با وجود محدودیتهای سونی در ارتقای PS5 Pro، این کنسول نسلنهمی بهروزرسانیشده برای توسعهدهندگان راههایی آسان و مقرونبهصرفه بهمنظور اعمال بهبود در بازیهای در حال ساخت ارائه میکند. wccftech مینویسد که در جدیدترین قسمت از پادکست Broken Silicon برنامه Moore’s Law is Dead، توسعهدهندهای باتجربه که روی عناوینی مانند سری The Elder Scrolls کار کرده، درباره PS5 Pro صحبت کرد.
او گفت که این کنسول نمیتواند بسیار قدرتمندتر از نسخه پایه باشد؛ زیرا توسعهدهندگان برای برنامهریزی سختافزاری به زمان نیاز دارند. وی افزود بازیهایی که در حال ساخت هستند، بودجه مشخصی دارند و توسعهدهندگان برای تطبیقدادن پروژهها با سختافزاری بسیار قدرتمندتر از آنچه برنامهریزی شده است، با مشکلات زیادی روبهرو خواهند شد. همچنین، این موضوع نشان میدهد که سونی مطمئناً در حال صحبت با توسعهدهندگان درباره PS6 است؛ زیرا بهاحتمال زیاد طراحی و توسعه برخی از بازیهای کنسول نسل بعدی، هماکنون آغاز شده است.
ازآنجاکه سونی برخلاف دوران PS3، امروزه شرکتی بسیار توسعهدهندهمحور است، PS5 Pro بهگونهای طراحی شده است که راهکارهایی آسان و مقرونبهصرفه را برای اعمال بهبود دراختیار توسعهدهندگان قرار دهد. آپاسکیلر PlayStation Spectral Super Resolution نیز بههمینترتیب طراحی شده است؛ زیرا تلاش این شرکت ژاپنی برای انطباق با سختافزار خاص و کنترل کامل بر میزان تغییر API، پیادهسازی آن را بسیار آسانتر از AMD FSR میکند.
هفته گذشته، اطلاعات بیشتری درباره لیبل «بهینهسازیشده برای PS5 Pro» بهدست آمد. این لیبل به عناوینی اعطا میشود که رزولوشن و نرخ فریم و جلوههای رهگیری پرتو (Ray Tracing) بهبودیافته را برای این کنسول ارائه میدهند. تنها یکی از این پیشرفتها برای دریافت لیبل بهینهسازی کافی است؛ بنابراین بعید است عناوین زیادی را ببینیم که همزمان با نرخ 60 فریمبرثانیه، از رهگیری پرتو بهبودیافته نیز بهرهمند باشند.
سونی هنوز پلیاستیشن 5 پرو را رسماً رونمایی نکرده است. بااینحال، گفته میشود که این کنسول تا اواخر امسال عرضه خواهد شد.