گزارش جدید مؤسسه International Data Corporation (IDC) نشان میدهد که سامسونگ در سهماهه دوم سال ۲۰۲۵ توانسته است جایگاه بزرگترین برند تبلت اندرویدی جهان را به خود اختصاص دهد.
به گزارش تکناک، این شرکت کرهای در این بازه زمانی ۷.۲ میلیون دستگاه تبلت روانه بازار کرده و با کسب ۱۸.۷ درصد سهم بازار، در رتبه دوم جدول کلی فروش تبلتها قرار گرفته است. رتبه نخست بازار همچنان در اختیار اپل است. این غول فناوری مستقر در کوپرتینو با عرضه ۱۲.۷ میلیون دستگاه آیپد، موفق به کسب ۳۳ درصد سهم بازار شده است.
شرکت سامسونگ در سهماهه اول ۲۰۲۵، ۶.۹ میلیون دستگاه گلکسی تب عرضه کرده است و سهم ۲۰.۳ درصدی بازار را در اختیار دارد. این آمار نشان میدهد که این شرکت در سهماهه دوم، ۳۰۰ هزار دستگاه بیشتر نسبت به دوره قبل فروخته است. با وجود این، سهم بازار سامسونگ کاهش یافته، چرا که کل بازار جهانی تبلتها با رشد ۱۳.۱ درصدی سالانه مواجه بوده و این رشد بین همه برندها توزیع شده است.

مؤسسه IDC در این باره گفته است: «شرکت سامسونگ با رشد سالانه ۴.۲ درصدی و عرضه ۷.۲ میلیون دستگاه، همچنان جایگاه دوم خود را در میان پنج برند برتر حفظ کرده است، همچنین جایگاه بزرگترین برند تبلت اندرویدی جهان را در اختیار دارد. این شرکت علاوه بر پروژههای اجراشده در آمریکای لاتین که به افزایش حجم فروش کمک کرده، بهطور تهاجمی در حال گسترش عرضه در خاورمیانه و اروپا برای رقابت با سایر برندهای برتر است.»
شرکت سامسونگ ماه آینده سری جدید Galaxy Tab S11 را معرفی خواهد کرد. این سری شامل دو مدل Galaxy Tab S11 و Galaxy Tab S11 Ultra خواهد بود که انتظار میرود نسبت به نسل قبل، یعنی Galaxy Tab S10 و Galaxy Tab S10 Ultra به نمایشگر بهبودیافته، پردازنده سریعتر، حافظه بیشتر و باتری بزرگتر مجهز شوند.