اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از فناوری Interpolaytion GPU پشتیبانی می‌کند

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از فناوری Interpolaytion GPU پشتیبانی می‌کند

پردازنده‌ی اسنپدراگون 8 نسل 4 از فناوری Interpolaytion GPU پشتیبانی می‌کند. این به‌معنای ورود قابلیت تولید فریم به این تراشه و در‌نتیجه، افزایش کارایی بازی است.

به‌گزارش تک‌ناک، فناوری تولید فریم (Frame Generation) ابتدا به‌طور انحصاری با سری کارت‌های گرافیک RTX 4000 انویدیا معرفی شد و اندکی بعد، AMD نیز نسخه‌ی خود را ارائه کرد. حالا به‌نظر می‌رسد که این فناوری با عرضه‌ی اسنپدراگون 8 نسل ۴ می‌تواند به‌واسطه‌ی تراشه‌های موبایل هم پشتیبانی شود.

یکی از افشاگران ادعا می‌کند که پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 830 با فناوری Interpolaytion GPU که همان تکنولوژی تولید فریم است، عرضه خواهد شد. اگر این شایعه درست باشد، این تراشه (SoC) را در سطح کاملاً جدیدی درمقایسه‌با رقبا قرار می‌دهد؛ به‌طوری‌که حتی ممکن است تراشه‌های A18 و A18 Pro اپل هم نتوانند از آن پیشی بگیرند.

Wccftech می‌نویسد شایعات حاکی از آن است که گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4 بسیار گران‌قیمت خواهند بود؛ اما دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) دلیل دیگری را برای توجیه این قیمت گزاف بیان می‌کند.

این افشاگر در جدیدترین پست خود در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، اشاره می‌کند که پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 830 از فناوری Interpolaytion GPU که همان تکنولوژی تولید فریم (Frame Generation) است، پشتیبانی خواهد کرد. برای کسانی که نمی‌دانند، این قابلیت با افزودن فریم‌های مصنوعی، عملکرد بازی را افزایش می‌دهد و این توهم را ایجاد می‌کند که کاربران نرخ نوسازی بیشتری را روی دستگاه‌های خود تجربه می‌کنند.

پیاده‌سازی تکنولوژی تولید فریم در بازی‌ها معایبی هم دارد؛ از‌جمله افزایش تأخیر ورودی (Input Lag) و لرزش بصری (Visual Shimmering) که هر دو می‌توانند در‌نهایت تجربه‌ی کاربری را خراب کنند. با‌این‌حال، نسخه‌ی کامپیوتر بازی Ghost of Tsushima را می‌توان با تکنولوژی ارتقای کیفیت تصویر DLSS انویدیا و تکنولوژی تولید فریم FSR 3 ای‌ام‌دی به‌طور هم‌زمان بدون تأخیر ورودی آزاردهنده اجرا کرد؛ بنابراین، اگر توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایل بخواهند تلاش کنند، می‌توان به نتایج مثبتی در این زمینه امیدوار بود.

interpolaytion GPU

علاوه‌بر‌این، این افشاگر اشاره می‌کند که تکنولوژی تولید فریم (Frame Generation) به اسنپدراگون 8 نسل 3 و 8s نسل 3 نیز راه پیدا خواهد کرد و به کاربران امکان می‌دهد تا عملکرد بازی بهتری را روی پرچم‌داران نسل کنونی تجربه کنند. در‌حالی‌که پشتیبانی از Interpolaytion GPU برای اسنپدراگون 8 نسل 4 خبر بسیار خوشی است، فراموش نکنید که برای لذت‌بردن از نرخ نوسازی بیشتر، بازی‌های AAA در‌واقع باید روی پلتفرم اندروید گوگل در‌دسترس باشند.

تاکنون، بازی‌های AAA فقط به‌صورت Native (طبیعی) روی iOS و iPadOS قابلیت اجرا داشته‌اند که نشان می‌دهد گوگل و تولیدکنندگان تراشه مانند کوالکام باید توسعه‌دهندگان را برای آوردن بازی‌های خود به پلتفرم‌های مختلف راضی کنند. امیدواریم زمانی فرا‌برسد که بتوانیم در آینده از چنین عناوینی روی هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS لذت ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram