گزارشهای متعددی حاکی از آن است که کاربران سرویس Verizon در روز شنبه قادر به برقراری تماس یا ارسال پیامک از دستگاههای خود نبودهاند.
به گزارش تکناک، شرکت مخابراتی آمریکایی Verizon اعلام کرده که این اختلال ناشی از یک مشکل نرمافزاری است و تیم فنی برای رفع آن اقدام کرده است. این شرکت تأکید کرده که بازیابی سرویس در حال انجام است و کاربران میتوانند برای دریافت آخرین وضعیت به صفحه «بررسی وضعیت شبکه» مراجعه کنند.
سایت Down Detector دادههای آماری مربوط به تعداد کاربران متأثر از این اختلال را منتشر کرده است. بر اساس این دادهها، در اوج اختلال که حدود ساعت ۱۲:۳۸ بامداد رخ داد، بیش از ۲۳ هزار گزارش از قطع سرویس ثبت شد. حدود ۶۰ درصد این گزارشها مربوط به دستگاههای موبایل و مابقی حاکی از عدم دریافت سیگنال بود.

شرکت Verizon در بیانیهای خطاب به کاربران خود نوشت: «از تماس شما سپاسگزاریم. ما از مشکل نرمافزاری که خدمات بیسیم برخی کاربران را تحت تأثیر قرار داده است، مطلع هستیم. مهندسان ما در حال بررسی و رفع سریع مشکل هستند. از صبر و شکیبایی شما قدردانی میکنیم و برای هرگونه ناراحتی پوزش میطلبیم.»
این اولین بار نیست که کاربران سرویس Verizon با اختلال گسترده مواجه میشوند. روزنامه The Independent گزارش داد که حادثه مشابهی در اکتبر ۲۰۲۴ رخ داد و در آن زمان بیش از ۱۰۰ هزار گزارش ثبت شد. با وجود این، شرکت Verizon همواره کاربران را از روند بازیابی سرویس مطلع میکند و طبق پست منتشرشده در شبکه X، خدمات به تدریج در برخی مناطق در حال بازگشت است.